ניתוח לעיצוב הגוף – תכנון, התאמה וייעוץ ראשוני

ד"ר אופק מחייך למצלמה

ניתוח לעיצוב הגוף הוא מהניתוחים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. אין פלא. כשהמדיות החברתיות, אתרי האינטרנט וגופי הטלוויזיה מציפים אותנו בשלל דוגמאות ל”חיים מושלמים” מכל עבר, כולן (וכולם) רוצים גם גוף מושלם בהתאמה להעלות ל”סטורי”.

ניתוח לעיצוב הגוף – מה צריך לקחת בחשבון?

הבחירה בניתוח לעיצוב הגוף, רווחת במיוחד בקרב נשים שעברו הריונות ולידות. כך גם לגבי נשים וגברים שחוו ירידה משמעותית במשקל, או סובלים מעודף משקל ומעוניינים להסיר שומנים ועודפי עור מיותרים.

חשוב לדעת, כי לא מדובר רק בהליך אסתטי גרידא. עודפי העור עשויים לגרום גם בעיות רפואיות. שפשפות, פטרת עורית, כיבים, פצעים וריחות זיעה בין קפלי העור – הם דוגמאות.

עודפי העור והשומן עשויים גם להפריע במציאת ביגוד מתאים ובביצוע פעילות ספורטיבית. גם מציאת בן זוג לחיים ותפקוד מיני תקין, עשויים להיפגע. כבכל ניתוח אסתטי והליך כירורגי, יש להתייעץ עם רופא מומחה, קודם שמחליטים לצאת לדרך. ייעוץ מקצועי, מוסמך ואמין יסייע להבין האם יש התאמה להליך מעין זה. ואם כן, מהו הניתוח המומלץ. 

מהות הניתוח

ניתוח לעיצוב הגוף הוא למעשה הליך מודולרי כולל. הוא מורכב מכמה הליכים כירורגיים נפרדים, היכולים להתבצע בניתוח אחד או בכמה ניתוחים נפרדים. לדוגמה, ניתוח מתיחת בטן מלווה בדר”כ בשאיבת שומן מהמותניים וצדי בית החזה. זאת, על מנת להצר את המותניים. דוגמה נוספת – ניתוח הרמת חזה, היכול להיות מלווה בשאיבת שומן מהבטן והזרקתו למילוי החזה. הרווח במקרה זה הוא כפול; הקטנת הבטן ושימוש בשומן העצמי להגדלת החזה.

הסרת עור עודף מהזרועות והירכיים, מלווה פעמים רבות גם בשאיבה מאזורים אלו ואחרים. כדאי לדעת, שניתן להשתמש בשומן שנשאב מהבטן והמותניים, על מנת להגדיל את החזה. בשאיבת שומן, ניתן גם למלא אזורים בפנים שהתרוקנו עם הגיל. השומן שנקלט בחזה ובפנים, מהווה תחליף מצוין לשתלי סיליקון או להזרקות חומרי מילוי לפנים. הוא אינו מהווה גוף זר, ונשמר לשנים רבות; זאת בניגוד לחומרי המילוי שנספגים ברובם לאחר כשנה.

שאלת ההתאמה לכירורגיית עיצוב הגוף

אמנם לא כל מטופל יכול לעבור כל הליך. למרבה המזל, כיום, ניתן ברוב המקרים לבצע בצורה בטוחה את הניתוחים, עם הכנה מתאימה. סיבות אפשריות לצורך בהכנה מתאימה, או אף דחיית מועד הניתוח, הן משקל גבוה מאוד, מחלות כרוניות קשות או בעיות שונות במנגנון קרישת הדם.

לפני הכל, העיקרון המנחה אותי בחוות דעתי, הוא שמירת בריאות המטופלים שלי, ללא פשרות.

במידה ותיאום ציפיותייך לסוג הניתוח, תוצאות התשאול והבדיקה הגופנית המקיפה, עולים בקנה אחד עם מידת ההתאמה לאחד הניתוחים – אוכל להעריך את סוג ההליך הרצוי, סוג ההרדמה ולקיים את הניתוח.

בדיקות נוספות לפני ביצוע ניתוח לעיצוב גוף

חשוב להבין כי מדובר בייעוץ ובבדיקת שאלת התאמה ראשוניים. לאחריהם, נדרשות מספר בדיקות והכנות פורמליות, אשר בלעדיהן לא יהיה ניתן לבצע את ההליך. דוגמה לכך, הן בדיקות דם בסיסיות; ספירת דם, ביוכימיה בדם ותפקודי קרישה, ביצוע אק”ג וצילום חזה מעל גיל מסוים, ביצוע אולטרסאונד (סונר) וממוגרפיה לחזה לפני ניתוחי חזה, הפסקת עישון חודש לפני, וחודש לאחר הניתוח, הפסקת נטילת תרופות מדללות דם וכדומה.

בין אם החלטת לעבור מתיחת בטן, מתיחת ירכיים, מתיחת זרועות, הרמת חזה או שאיבת שומן,  לייעוץ הראשוני שתקבלי, יש חלק חשוב בתכנון המשך הדרך, לקראת השינוי האסתטי והבריא שעליו תמיד חלמת.

שמי ד”ר אנדרי אופק, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, וסגן מנהל מחלקת כיר’ פלסטית במרכז הרפואי שמיר. אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בנושא.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק