מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי: מה חשוב לדעת?

מתיחת בטן אחרי קיסרי

נשים רבות שעברו הריונות ולידות מתמודדות עם גוף חדש, שונה ממה שהיה לפני כן. במקרים רבים הן נתקלות בקושי רב בניסיון לחזור לגזרה שהייתה להן לפני ההיריון, ולא תמיד הניסיון מצליח. לעתים ישנם שינויים דרסטיים במהלך ההיריון (במיוחד לאחר ניתוח קיסרי), שאינם נפתרים על ידי שינויים בתזונה וביצוע פעילות גופנית בלבד, ולכן מצריכים התערבות כירורגית.

אז מה חשוב לדעת על מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי? כל המידע במאמר הבא:

מהו ניתוח מתיחת בטן?

זהו ניתוח שמטרתו שיפור המראה האסתטי של הבטן, בעיה הנפוצה בעיקר לאחר לידות וניתוחים קיסריים, המותירים את הבטן רפויה. במהלך הניתוח הרופא המנתח מטפל בשכבות דופן הבטן, מסיר את עודפי העור שנוצרו בבטן התחתונה ומצמיד את שרירי הבטן האחד לשני. כך לבסוף התוצאה שמתקבלת היא מראה בטן מהודק וחטוב, ללא דלדול בעור.

מדוע נשים עוברות מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי?

במהלך ניתוח קיסרי מבוצע חתך בשרירי הבטן, והפרדה של השריר האורכי (רקטוס אבדומינוס), לצורך הוצאת התינוק מהרחם. בשל הרחם המוגדל, לא ניתן לחבר את השרירים חזרה, ולכן בתום הניתוח הקיסרי מקובל לחבר את שכבות העור בלבד, ולהשאיר את השרירים להחלים ללא התערבות רפואית. ההחלמה הטבעית לא תמיד מביאה לתוצאות מיטביות, ונשים רבות נותרות עם בטן רפויה. פעמים רבות פעילות גופנית לחיטוב האזור לא מסייעת בשל העובדה ששרירי הבטן נמצאים במיקום אחר ממה שהיו לפני הלידה, ויש צורך בהתערבות כירורגית להשבת השרירים למיקומם המקורי.

כמה זמן מומלץ להמתין בין הלידה לניתוח?

חשוב לזכור כי לכל אישה יש את הגוף שלה, ואת קצב ההחלמה שלה אחרי ניתוח קיסרי. לכן אין הנחיה גורפת לכלל הנשים, אך לרוב ההמתנה בין הניתוח הקיסרי למתיחת בטן תהיה לפחות 9 חודשים ועד כשנתיים. חשוב לתת לגוף את הזמן שלו להחלים מהניתוח הקיסרי, וכן מומלץ לוודא כי המשקל שלכן יציב ועקבי לפני הניתוח. מומלץ שלא לבצע את הניתוח אם מתוכננים הריונות נוספים בעתיד, מכיוון שתהיה פגיעה בתוצאות הניתוח האסתטי. (חשוב לציין שלא תהיה בעיה להיכנס להריון ואין פגיעה בעובר, אך התוצאה האסתטית של הניתוח הראשון תיפגע מעט).

מעוניינת במידע נוסף על הניתוח? ד״ר אנדרי אופק הוא מומחה בכירורגיה אסתטית ופלסטית, המבצע מגוון רחב של ניתוחי גוף, לרבות מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי. לקביעת פגישת ייעוץ עם ד״ר אופק, ניתן להתקשר למספר בראש העמוד.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק