הקטנת חזה

הקטנת חזה היא הליך ניתוחי, במהלכו מפחיתים את נפח החזה, כך שממדיו יהיו קטנים יותר ומשקלו נמוך יותר. בשונה מהליכים אסתטיים פופולריים אחרים, ניתוח להקטנת החזה הוא לא רק אסתטי, אלא נעשה גם מסיבות רפואיות. ניתוח זה יכול לשפר רבות את איכות חייהן של נשים הסובלות מבעיות בריאותיות כתוצאה מחזה גדול ולא פרופורציונלי לגופן, אשר מהווה לא רק מטרד פיזי, אלא גם מטרד נפשי המשפיע גם על הדימוי העצמי. במאמר זה תקבלו את כל המידע החשוב לקראת ניתוח להקטנת החזה, לרבות התאמה לניתוח, וכיצד מתבצע.

למי הקטנת חזה יכולה להתאים?

הניתוח יתאים לבעלות חזה גדול באופן לא פרופורציונלי לגופן, המכביד עליהן וגורם להשלכות בריאותיות שונות, כגון:

  • כאבי גב/צוואר/כתפיים כרוניים.
  • בעיות עור (פטרת, תפרחת בקפל השד, גרד).
  • שקעים בכתפיים עקב הלחץ שמופעל על רצועות החזייה.
  • בעיות יציבה (כגון עקמת של עמוד השדרה).
  • קושי בפעילויות גופניות שונות, כגון ריצה, קפיצות, שחייה וכדומה.

למי הניתוח פחות מתאים?

במקרים כמו השמנת יתר משמעותית או משקל לא יציב (עליות וירידות תכופות), ייתכן שתידרש ירידה במשקל ו/או הגעה למשקל יציב במשך כמה חודשים לפני ביצוע הניתוח. הסיבה לכך היא שגודל החזה יכול להשתנות עם השינוי במשקל. נוסף על כך, לרוב נמליץ להימנע מהניתוח עד שההתפתחות המינית הסתיימה, והחזה לא צפוי לגדול עוד. אם ישנן בעיות רפואיות אחרות, חשוב להיוועץ ברופא הרלוונטי לפני ההחלטה על הניתוח. בדיקת מחלות רקע היא חלק מההכנה לניתוח ומפגישת הייעוץ עם הרופא המנתח – אחד השלבים החשובים לקראת הניתוח.

פגישת הייעוץ

במהלך פגישת הייעוץ תיבחן ההתאמה לניתוח. בדיקת ההתאמה תכלול אבחון מחלות רקע, מצב גופני, נפשי וכדומה. פגישה זו חשובה במיוחד להמשך התהליך, מכיוון שזוהי הזדמנות עבורכן לשאול את הרופא המנתח כל שאלה שעולה לכן לגבי הניתוח – ולקבל את כל המידע הנחוץ לכן כדי לעשות את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכן. זהו גם הזמן לעשות תיאום ציפיות לגבי תוצאות הניתוח ולגבי תהליך ההחלמה.

איך ניתוח הקטנת חזה מתבצע?

הניתוח נעשה תחת הרדמה כללית ובמהלכו מוסרת רקמת השד העודפת והחזה מעוצב מחדש בהתאם. ישנן שיטות שונות לביצוע החיתוך בשד, והשיטה תיבחר על ידי הרופא המנתח בהתאם לפרמטרים שונים כמו גודל וצורת השד, מצב העור והעדפותיה של המטופלת. השיטות העיקריות הן:

  1. חיתוך בצורת ״מנעול״ או “סוכריה על מקל” – נעשה סביב עטרת הפטמה ואז פונה מטה לכיוון הקפל התת-שדי.
  2. חיתוך מעגלי – נעשה סביב העטרה בלבד.
  3. חיתוך בצורת ״עוגן״ – נעשה סביב העטרה ואז פונה מטה לקפל התת-שדי, ונעשה חתך נוסף, מאוזן, בקפל התת-שדי.

ד״ר אנדרי אופק הוא מומחה בכירורגיה אסתטית ופלסטית, המבצע מגוון רחב של ניתוחים פלסטיים, לרבות ניתוחי הקטנת חזה. למידע נוסף על הטיפולים וקביעת פגישת ייעוץ עם ד״ר אופק, ניתן להתקשר למספר בראש העמוד.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק