ניתוח להסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל

רופאה מציירת קווין על בטן המטופלת לפני ניתוח

כל מה שצריך לדעת לפני ניתוח הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל?

ניתוח הסרת עודפי עור מיועד לאנשים שהפחיתו קילוגרמים רבים אחרי ניתוח הצרת קיבה, קיצור קיבה, שרוול, ניתוח מעקף, ניתוח טבעת, ניתוח בריאטרי אחר או ירידה משמעותית במשקל לאחר דיאטה בהמשך לזה נותר להם עודפי עור משמעותיים.

בשונה מהכירורגיה הפלסטית האסתטית השגרתית, ענף כירורגי זה הינו בעל אופי של כירורגיה משחזרת ומטרתו לאפשר לעוברים ניתוחים אלה להשתחרר ממגבלותיהם, לשפר את תפקודם ולחזור לאורח חיים פעיל ומשולב.

חשוב מאוד להתייעץ עם רופא מומחה לכירורגיה פלסטית, ייעוץ שבו אפשר לבצע תיאום ציפיות, להחליט על הניתוח המתאים.

הסיבות לפניה לביצוע הפרוצדורה

העור שלנו גדל ומתרחב אך הוא איננו “קטן” ומצטמצם עם הירידה במשקל. עודפי עור משמעותיים “תלויים” מהווים פרט למטרד האסתטי שכרוך בהם, גם מועדים להופעת פטריות, כיבים, פצעים וריחות לא נעימים.

במקרים רבים הספורט או כושר שעושים אינם מספיקים בכדי להחזיר לנו את הגוף החטוב שאנו חולמים, לכן חשוב להבין שהדרך היחידה להוריד עודפי עור אלו הם בניתוח.

פגישת ייעוץ לניתוח הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל

בפגישת הייעוץ לצורך ניתוח הסרת עודפי עור, ינתח הרופא את אופי הבעיה הסיבות לביצוע הניתוח, ועל כן יש להתאים את הניתוח באופן פרטני לכל מטופל לאחר אבחון המרכיב הבעייתי.

בדיקת היסטוריה הרפואית שלך, בירור לגבי מה מפריע לך, בדיקה גופנית, הצגת האופציות המתאימות עבורך בניתוח. חשוב לבצע עם הרופא תיאום ציפיות, על מנת שתדעו מה ניתן להשיג בניתוח (מספר תמונות של “לפני ואחרי” עוזרות מאוד לדעת מה אפשר להשיג בניתוח),
הסבר על תהליך הניתוח וההחלמה שלו.

חתימה על טופס ההסכמה לניתוח, כולל עותר עבורכם.
(אין הדבר מחייב אותך בשום צורה – אלא רק בא לוודא שיהיה לך מספיק זמן לקרוא את הטופס, להבין אותו, ולאפשר לך לשאול את הרופא כל שאלה הקשורה בניתוח לפני שאת/ה מחליט/ה סופית).

תקבלו מכתב לרופא המשפחה בקופ”ח המבקש ביצוע בדיקות טרום ניתוחיות (כגון ספירת דם, ביוכימיה בסיסית וכדומה). יתכן ותתבקשו להיבדק גם על ידי רופא עיניים. לאחר מכן תיפגש/י עם היועצת אשר תדון אתך בכל האספקטים של הניתוח שאינם רפואיים (עלות הניתוח, מועדים אפשריים, היכן הוא יתבצע).
לאחר שתחליטו שאתם מעוניינים בניתוח, תוזמנו בדרך כלל לפגישה נוספת, שבה תוכל/ו לשאול שאלות נוספות שהתעוררו לאחר הפגישה הראשונה, ויקבע אופי הניתוח הסופי (כמו למשל סוג ניתוח מתיחת הבטן). בסופה של פגישה זו יקבע מועד הניתוח, ותחתמו בפעם השנייה על טופס ההסכמה לניתוח (גם אז כמובן, החתימה אינה מחייבת אותך לעבור את הניתוח).

לסיכום: מה חשוב לדעת לפני ניתוח הסרת עודפי עור
1. להתייעץ עם רופא פלסטי מומחה ולשמוע מה האופציות העומדות עבורכם
2. בדקו תמונות לפני ואחרי לתיאום ציפיות
3. לקרוא את הטופס הניתן ע”י הרופא המנתח בפגישת ייעוץ
4. לא לעשן כלל בחודש שלפני ואחרי הניתוח, על מנת שלא לפגוע באספקת הדם לריפוי הפצע הניתוחי.

שאלות נפוצות בתחום ניתוח הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל

1. באילו אזורים עושים ניתוח הסרת עודפי עור?
בכל אזור בגוף  בו יש הצטברות של עור, שלא מגיבה להתעמלות – פנים, בצוואר, בצידי החזה, בגב, במתניים, בבטן ובירכיים הפנימיות והחיצוניות, בברכיים הפנימיות ולעתים גם בשוקיים וגם בידיים.

2. האם עודפי העור יחזרו?
במקרים של ניתוח עודפי עור, חשוב כי המטופל יבצע פעילות גופנית תוך שמירה על דיאטה מאוזנת לאחר הניתוח על מנת לשמור לאורך זמן על השיפור המראה.

3. לכמה זמן התוצאות מחזיקות?
חשוב לציין שהניתוח משנה ומשפר באופן דרמטי את המראה באזורי הניתוח השונים ב”מחיר” צלקת אשר משתנה באורכה ובמראה הסופי בהתאם לנתונים המקוריים של החולה לפני הניתוח, וכתלות בתכונות החלמת הפצע של כל חולה.

4. כמה זמן החלמה מניתוח הסרת עודפי עור?
ההחלמה מניתוח הסרת עודפי עור אורכת כשבועיים בהם נחים בבית לאחר מכן אפשר לחזור לעבודה רגילה לא כולל מאמצים פיזיים לפעילות גופנית מאומצת (חדר כושר) לאחר 6 שבועות.

ניתוח הסרת עור עודף בקליניקה של ד”ר אנדרי אופק

לפני הניתוח
מומלץ להתרחץ עם סבון אנטיספטי בלילה שלפני הניתוח. יש להיות בצום מ – 8 שעות לפני הניתוח במידה והניתוח מבוצע בהרדמה כללית (ניתן לשתות מים בלבד עד 4 שעות לפני הניתוח).
זמן הניתוח תלוי בנפח השאיבה ומספר האזורים המטופלים בניתוח, ויכול לארוך בין חצי שעה לארבע שעות. השחרור מתבצע בדרך כלל לאחר כמה שעות של השגחה, או ביום למחרת.

מידע למטופל לאחר ניתוח הסרת עודפי עור

החזרה לפעילות מלאה היא הדרגתית, וכוללת מנוחה בבית של כשבועיים, הימנעות מנהיגה במשך שבוע לפחות, שימוש במחוך לאזורי השאיבה במשך 6 שבועות, הימנעות מטיסה או עישון במשך חודש, וחזרה לפעילות גופנית מאומצת (חדר כושר) לאחר 6 שבועות. ניתן לחזור לעבודה שאינה פיסית לאחר כשבועיים בדרך כלל. על אף שהצלקות מינימליות מלכתחילה (באורך 3-5 מ”מ), ניתן לשפר את מראה הצלקות עוד יותר בעזרת שימוש במשחת/יריעת סיליקון או בעזרת טיפולי לייזר לאחר הטיפול. כמו כן מומלץ לא לשזף את הצלקות כשנה לאחר הטיפול.

הפחתה של השומן ללא מאמץ

ביצוע שאיבת שומן חוסכת מאמצים רבים של דיאטה וספורט. כמו כן מי שרוצה ליהנות מתוצאות של הפחתת השומנים במהירות כמו לקראת אירוע, יכול להשיג את התוצאות גם כשישנו לחץ של זמן.

הפחתת שומן ומתיחה של העור

בניגוד לדיאטות רבות אשר עלולות להשאיר סימנים של עור עודף, לרוב בשאיבת מבצעים את הפרוצדורה כך שהעור יוכל לחזור למצב האידאלי ולהימתח כדי שלא יישאר עור עודף שאינו אסתטי.

הפחתת שומן מאזורים עקשניים

אחד היתרונות הבולטים ביותר של שאיבת השומנים הוא היכולת להפחית אותו מאזורים שרוצים להפחית. אנשים רבים אשר מנסים לבצע דיאטות שונות ולהתעמל יכולים להעיד על קשיים להוריד את השומנים מאזורים עקשניים, מה שיכול לקבל מענה דרך שאיבה.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק