בחורה עם סרטוט של קווים על הפנים

יש שאומרים שמראה הגבות משתנה עם השנים ומייחסים זאת לצניחת עור במצח. ניתוח הרמת גבות מיועד לעצב את מראה הגבות כך שיאופיינו במראה זוויתי, כאשר החלק הצידי שלהן קרוב לרקות וגבוה יותר ביחס לחלק האמצעי. מטרת הניתוח היא לעצב את מראה הגבות כך שהוא נראה בהתאם לאידיאל אסתטי מסוים של הרפואה הפלסטית.

למי ניתוח הרמת גבות יכול להתאים?

ניתוח הרמת גבות יכול להתאים לנשים המעוניינות לשנות את מראה הגבות שלהן. הפרוצדורה הזאת יכולה גם להתאים לאלו המעוניינות להרים את אזור הגבות והמצח בייחוד אם מתרחשת שם הפרעה בשדה הראייה. להרמת גבות שם נוסף, לכסון, והיא יכולה להתאים גם לנשים המעוניינות לייצר אפקט מלוכסן יותר לאזור העיניים שלהן. ניתן לדמות את התוצאה הסופית של ניתוח הרמת גבות כדרך מתיחת הגבה הצידית מעלה באמצעות האצבעות.

אלו דברים ניתן להכין עבור ניתוח הרמת גבות?

ישנם מספר דברים שניתן להכין מראש עבור ניתוח הרמת גבות. לדוגמה – להתרחץ ולחפוף ראש בערב המקדים לניתוח. להימנע מתרופות הקשורות לדילול דם. להימנע מנטילת תוספי תזונה הקשורים גם כן, לדילול דם. בשני המקרים שציינו ניתן לשאול את הרופא באם לא יודעים. כמו גם, לצום כשמונה שעות טרם הניתוח באם מבוצע בהרדמה כללית. ושבועיים לפני הניתוח עצמו – להימנע מלשהות באור השמש ו/או לחשוף את האזור לשמש ישירה.

ניתוח הרמת גבות בשילוב עם הליכים אחרים?

ניתוח הרמת גבות מבוצע בפני עצמו, או, במקרים מסוימים – בשילוב עם ניתוחים אחרים: כמו ניתוחים להרמת עפעפיים ו/או למתיחת פנים. ישנם רופאים המעידים שבאם פציינטית מבקשת להרים עפעפיים, יכול להיות שמה שיעזור זה דווקא להרים את אזור הגבות והמצח.

האם יש פרוצדורות ניתוחיות שונות?

ההליך עצמו מבוצע על ידי החדרת חוט לתת העור לאחר הרדמה מקומית. בסוגים שונים של הליכי ניתוח מסוימים לא מתבצעת כריתת עור עודף. במקרי ניתוח אחרים, הרופא בוחר לבצע חתך דרך קו השיער, או מאחורי קו השיעור – 3 סנטימטרים לתוך השיער. היתרון בניתוח כדרך קו השיער הוא בכך שאין בכך התקרחות בשיער. ועם זאת, אפשר שצלקת אכן תישאר נראית לעין. ועם זאת, היא תוסתר בשערות. ובמקרים מסוימים עדיין תחל התקרחות באזור זה. במקרים אחרים ניתן לכרות עודף עור מעל אזור הגבה או המצח, ולהשאיר צלקת עדינה המוסתרת בקמטי המצח.

החלמה לאחר הניתוח?

יש רופאים פלסטיקאים המזהירים מפני הצפוי לאחר ניתוח הרמת גבות. לדוגמה, שטפי דם תת עוריים כמו גם נפיחויות. אלו אמורים ויכולים לחלוף לאחר תקופה של שבוע עד שבועיים. ניתן לציין גם נימול באזור המצח שיכול לחלוף גם כן לאחר מספר שבועות.

אפשרויות מעבר לניתוח הרמת גבות?

ניתוח הרמת גבות הוא לא האופציה היחידה. יש שיבחרו לעשות זאת שלא באופן כירורגי, אלא דווקא כדרך בוטוקס או חוצה הילארונית (עד 2 מילימטרים). חסרונה של השיטה הוא בזמניותה – שכן לאחר מספר חודשים ייתכן שתהיינה בקשה לחדש. מה גם, שמבחינת חומרי מילוי, יש שימליצו הרבה יותר על חומצה הילארונית מאשר על בוטוקס – ניתן לעשות את המחקר, לקרוא על שני החומרים ולאסוף מסקנות בהתאם. שיטה נוספת להרמת הגבות היא כדרך שימוש בחוטים. שיטה זו יכולה להחזיק גם כשלוש שנים ועם זאת יש לה זמן החלמה הדומה במשכו לזה של ניתוח.

האם ישנן תופעות לוואי וסיכונים אפשריים?

מי ששואל לגבי תופעות לוואי או השלכות לאחר ניתוח הרמת גבות יכול לשמוע לגבי דימומים, זיהומים, פגיעה עצבית, חוסר תחושה קבועה, שיתוק עצבי, קרחת בקו התפרים והקרקפת, אי סימטריה וצלקות. לחלק מתופעות הלוואי יש מענה תרופתי מסוים, או שהן יחלפו מעצמן או שאולי תהיינה בחירה לעשות טיפול ניתוחי נוסף כדי לתת להם מענה. חלק מהתופעות הנזכרות ברשימה נחשבות נדירות באופן יחסי (כמו לדוגמה שיתוק עצמי או חוסר תחושה קבועה וכו’).

מהי עלותו של ניתוח הרמת גבות?

עלותו של ניתוח הרמת גבות אצל רופאים פלסטיקאים במדינת ישראל נעה בין אלפי שקלים חדשים למעל 10,000 ₪. בהתאם לנסיבות, לתמחור האישי של כל רופא, וכן הלאה.

האם ישנן הנחיות לתקופה שלאחר השלמת ניתוח הרמת גבות?

ישנן הנחיות לאחר ניתוח הרמת גבות שהמטופלת יכולה לקבל מהרופא הפלסטיקאי. ביניהן היא הנחיה שלא להסיר את התפרים אם הם מתכלים. אלא אם כן החתך נתפר בחוטים שאינם מתכלים – אותם אכן יש להסיר לאחר 5 ימים. מה גם, יש בקשה להגיע למפגש ביקורת במועדים ברורים: לאחר כשבוע, לאחר כחודש ולאחר כשלושה חודשים. מעבר לכך, ניתן להתרחץ לראשונה לאחר הניתוח, לאחר 24 שעות. ובאשר לנוגדי כאבים: יש אישור על פי צורך. אלו שרוצות לחזור למכון, יכולות לחזור בעדינות לאחר תקופה של שבוע. אך אין לשחות לא בים ולא בבריכה בתקופה של השבועיים הראשונים שלאחר מועד הניתוח עצמו. מעבר לכך, מתבקש להניח חבישות סיליקון לאחר שהפצעים הרלוונטיים נסגרו וזאת עד שהצלקות יתבהרו. ובמקרים מסוימים אפשר שהרופא הפלסטיקאי ינחה על טיפול בצפורל 3 פעמים ביום למשך 5 ימים אולי במינון 500 מ”ג.

מתי תתגבש “התוצאה הסופית”?

לדברי הרופא הפלסטיקאי, הגבה תיפול מעט בתקופה שלאחר הניתוח. שלושה חודשים ממועד הניתוח ניתן לחזות בתוצאה אליה כיוונו הרופא והמטופלת  – גבה גבוהה ועם זאת, לא גבוהה באופן שנראה מנותח או לא טבעי.

מהי מטרתו של ניתוח הרמת גבות?

מטרת ניתוח הרמת גבות היא למקם את הגבות במיקום מסוים, על בסיס מאפיינים מסוימים כמו: שיקול דעת מקצועי, התאמה למבנה הפנים, מגדר המטופל/ת וכו’. אצל גברים, לדוגמה – הגבהת הגבה תגיע לשיא של מעט מעל גבול ארובת העין. אצל נשים, הגובה ינסוק למישורים גבוהים יותר שכן שיאו ימוקם בנקודה שהיא כסנטימטר עד סנטימטר וחצי מעל גבול ארובת העין. מיקום מחדש יכול לאפשר שינוי במראה האסתטי כמו גם הסרת עומס מהעפעף העליון.

מה יכול להתרחש במסגרת ניתוח הרמת גבות?

במסגרתו, יש רופאים פלסטיקאים שיבחרו להסיר עודפי עור מהמצח העליון בקרוב לקו השיער ולקבע את הגבה למיקומה תוך מבנים מסוימים המפעילים עליה משיכה כלפי מטה. אין בכך מן אובדן היכולת להרים או לכווץ את הגבות, לפחות זו לא המטרה והשאיפה מאחורי קיבוע הגבה למיקום הנבחר. השאיפה היא לשמר את תנועת הגבות ואילו מנקודה גבוהה יותר. ובאשר לצלקות שיכולות להימצא על קו השיער ובתוכו – יש רופאים שיגידו שלא קל להבחין בהן לאחר סיום הליך ההחלמה שלאחר מועד הניתוח בייחוד אם מישהי מסדרת את השיער כפוני, או כל תצורה אחרת המסתירה את חלקו העליון של המצח.

למי עוד ניתוח הרמת גבות יכול להתאים?

ניתוח הרמת גבות יכול להתאים לכל מי שמעוניין להרים את הגבות, או מחזיק בחריצים רוחביים במצח, או שם לב לקפל בחלקו החיצוני של העפעף העליון, או מתקשה להחזיק את העיניים פקוחות בשעות מאוחרות ו/או בזמן עייפות. כלומר, בהינתן מקרים אלו ייתכן שיש מקום לפנות לבדיקה. לעתים הסיבה לכך היא קוסמטית ולעתים הסיבה לכך היא פונקציונלית, ו/או מתוך רצון לפתוח את אזור העיניים.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק