בחורה מחזיקה את הישבן שלה

ניתוח הגדלת ישבן נועד להשפיע על צורתו של הישבן. השאיפה היא לעצב את הישבן לכדי צורה מלאה, עגולה ומורמת שיש הרואים בה מראה אטרקטיבי וסימטרי. ניתוח זה הוא אחד הפופולאריים או השכיחים ברפואה הפלסטית.

מה משפיע על מראהו של ישבן?

יש אנשים שמאוד חשוב להם להיראות טוב. הם מתמקדים באזורים שונים בגוף ולבסוף מסתכלים על הישבן. הם תוהים לעצמם מה ניתן לעשות כדי לעצב את מראהו, ובכך לשנות את הופעתם החיצונית. יש המקפידים על אורח חיים בריא, ויש שבוחנים בנוסף, או במקום, אופציות כירורגיות אחרות. באופן כללי, הופעתו של הישבן היא ביטוי גנטי. ביטוי גנטי מורכב הן מהפוטנציאל הגלום והן מההפעלה שלו כדרך הסביבה הקיימת. ההשפעות על הישבן יכולות לנוע מאלו הקשורות להרמות משקולות, שינויים הורמונליים, וכן הלאה תופעות ביולוגיות.

כיצד ניתן להשפיע על מראה הישבן?

יש אנשים שחושבים שדיאטה ופעילות גופנית לא תעבוד להם. ועל כן, ניתוח הגדלת ישבן עדיף להם. אנחנו לא יודעים אם הטענה שלהם מוצדקת או לא. אך כן נראה שיש אנשים שפשוט לא יודעים להתאמן נכון ו/או לאכול נכון. ועל פי כן, לא סביר שהם מלכתחילה יודעים לקבל תוצאות הקשור לעיצוב הישבן שלהם כדרך אמצעים טבעיים. במקרה כזה, הם יכולים פשוט למצוא מקומות ברורים ללמוד בהם ולנסות את הנתיב הטבעי. הנטייה הגנטית היא לא תירוץ, אם ניתן פשוט להפעיל את האספקטים הגנטיים הקשורים לעיצוב הישבן כדרך אימונים ותזונה מתאימה – כשעושים זאת באופן המתאים לאינדיבידואל.

אילו שיטות ניתוח הגדלת ישבן קיימות בנמצא?

בין שיטות הניתוח השונות ניתן למצוא הגדלת ישבן בשומן עצמי, הגדלת ישבן עם שתלי סיליקון, הרמת ישבן על ידי הסרת עודפי עור והגדלת ישבן בחומצה הילאורנית. על מה בעצם מדובר?

מהי הגדלת ישבן בשומן עצמי?

ראשית כל, הגדלת ישבן בשומן עצמי היא אחת השיטות הנפוצות ויש שיגידו גם המועדפות על רוב המטופלים והרופאים המנתחים ברפואה הפלסטית עקב שיעור אחוזי הצלחה גבוהים באופן יחסי, כמו גם פשטותו היחסית של ההליך. במסגרת שיטה זו השומן נשאב מאזורים שונים בגוף כמו גב, בטן וירכיים כשלאחר מכן מוזרק לתוך הישבן וזאת במטרה לעבות ולשנות את צורתו. באופן טבעי, כתוצאה משאיבת השומן, יש פחות שומן באזורים שנשאב מהם השומן. כך שזה כשלעצמו יכול לגרום לשינוי במראה החיצוני של הגוף.

מהי הגדלת ישבן באמצעות שתלי סיליקון?

שיטה ניתוחית נוספת היא הגדלת הישבן בעזרת שתלי סיליקון. שיטה זו יכולה להתאים גם עבור אנשים שאין להם כמות שומן מספקת לשאיבה מהאזורים שציינו בפסקאות הקודמות. שיטה זו יכולה להתאים גם לאנשים המעוניינים בהגדלה ניכרת יותר מהרמה המתאפשרת על ידי הזרקת שומן. השתלים המדוברים עשויים מחומר עמיד שמסוגל לספוג את משקל הגוף גם בהינתן ישיבה לאורך זמן ונפילה. במסגרת שיטה זו ניתן להשתיל שני סוגי שתלים: עגולים ואגסיים.

מה ההבדל בין שתלי הסיליקון?

השתלים העגולים נועדו להעניק מראה של ישבן בולט כלפי מעלה (יש שיגידו שמטופלים גברים יעדיפו זאת). בעוד השתלים האגסיים נועדו לאפשר מראה טבעי יותר, באופן יחסי. המראה הסופי נראה יותר כלב הפוך ויכול להיראות נשי יותר בעיני אנשים מסוימים. כך או כך, השתלים מוחדרים כדרך חתך בקפל העכוזי וכתוצאה מכך הסימן הניתוחי נסתר.

מהי הגדלת ישבן על ידי הסרת עודפי עור?

שיטה נוספת היא ניתוח הגדלת ישבן על ידי הסרת עודפי עור. במסגרתה, הרופא המנתח מסיר חלקי עור מהחלק העליון של הישבן כדי ליצר מראה של ישבן מורם יותר. ניתן לשלב את השיטה הזאת עם הגדלת ישבן או כהליך נפרד, העומד בפני עצמו. ניתן להשתמש בו כדי לייצר הרמה, ספציפית במקרים בהם אין עניין להגדיל את נפח הישבן. אלא רק להוסיף אלמנט של הרמה.

האם ניתן לעשות שימוש בחומצה היאלורונית?

ניתוח הגדלת ישבן יכול להתרחש גם באמצעות השימוש בחומצה היאלורונית (אם כי, לא באמת מדובר בניתוח, במקרה זה). מדובר בחומר הקיים בגוף באופן טבעי וביכולתו לספוג נוזלים. כדרך הזרקת החומר לישבן ניתן להשפיע על נפח הישבן ואף על צורתו. טכניקה זו לא מערבת ניתוח בבית חולים אלא יכולה להתרחש במסגרת מספר פגישות במרפאה של הרופא הפלסטיקאי.  היתרון לשיטה זו הוא כמובן הפשטות. החיסרון לכאורה הוא זמניות ההליך – כשנתיים.

האם יש תהליך הכנה עבור ניתוח הגדלת ישבן?

טרם ניתוח הגדלת ישבן חל תהליך הכנה. מספר שבועות לפני ההליך עצמו, הרופא המטפל יבקש לעשות בדיקות שונות כמו אק”ג, דם ואחרות. זאת בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל בהתחשב בגילו ומצב הרפואי של המטופל. מה גם, שיינתנו הנחיות למעשנים – להפסיק לעשות לפחות 6 שבועות טרם מועד הניתוח ולהמשיך עם ההפסקה לפחות עד חודש לאחריו. הנחיה נוספת שתתקבל בתקופה זו, היא הבקשה שלא לחשוף את האזור לשמש ישירה בשבועות לפני הניתוח. יפורטו גם התרופות ותוספי התזונה המותרים כ-14 טרם מועד הניתוח כמו גם אלו שאינם מותרים (כמו מדללי דם ממשפחת האספירין וכן הלאה).

האם יש הנחיות ליום ההליך עצמו?

כחלק מהליך ההכנה עצמו, מטופלים יתבקשו להגיע לניתוח לאחר צום מלא של 8 שעות, שנת לילה טוב ובמצב רענן יחסית. זאת מבלי למרוח קרם או תכשיר כזה או אחר על אזורי הישבן או אזורים אחרים הנמצאים בסמיכות לו.

מה מתרחש במהלך ניתוח הגדלת ישבן?

מהלך ניתוח הגדלת ישבן והתאוששות מובדל בין שיטות הגדלת ישבן בשומן עצמי לבין שיטות הגדלת ישבן באמצעות שתלים. אלו הנעשות על ידי שימוש בשומן עצמית, מתרחשות במסגרת הרדמה מלאה בבית חולים. בתחילת התהליך, הרופא שואב את השומן מאזורים נבחרים, מאפשר לשומן לעבור עיבוד ולאחר מכן מזריק לישבן. האזור בו מתרחשת השאיבה יכוסה בבגד לחץ שמטרתו לעזור במיצוק העור. הליך זה יכול להימשך כשעה או שעתיים.

מה מתרחש במהלך ניתוח הגדלת ישבן בשילוב שתלי סיליקון?

הגדלת שומן בשילוב שתלי סיליקון, גם נעשה בבית חולים בהרדמה מלאה ועם זאת יכולה להיות מורכבת יותר מזו המתרחשת על ידי השימוש בשומן עצמי. במסגרת ההליך, הרופא יבצע חתך בקפל התת ישבני דרכו הוא מתכוון להעביר את השתלים. בתום הניתוח החתך המדובר ייסגר בידי תפרים מסיסים. במקרים מסוימים הרופא יוכל לבחור להחדיר נקזים שיוצרו לאחר זמן מה. משך הליך זה הוא כשעה וחצי.

מבחינת התאוששות – זו הראשונית תלויה בסוג ניתוח הגדלת ישבן. כמו גם, במצבו של המטופל לאחר הניתוח. במקרים רבים לא צריך להישאר להשגחה בבית החולים עצמו, משמע ניתן ללכת הביתה באותו יום ולהמשיך את תהליך ההחלמה, ההתאוששות והמנוחה בבית.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק