בחורה מקבלת זריקת בוטוקס על ידי רופא

מרבית הנשים מטפחות את עצמן. הן מקפידות להתאפר, לצאת החוצה במיטב מחלצותיהן. להתיז בושם יוקרתי על עצמן. אך עם ההתבגרות קווי המתאר של הפנים משתנים. הקמטים מתחילים אט אט להצטבר, ונראה כי הקרמים היוקרתיים כבר לא ממלאים את תפקידם נאמנה. אין כל ספק, יש לעלות שלב. לנקוט בדרכים חדשניות, אשר נתמכו על פי מחקרים מדעיים רבים. אלו שיסייעו לכם לנצח את המאבק של סימני הזקנה. ואנו מדברים, כמובן, על בוטוקס. המשיכו לקרוא, זה נעשה מעניין מרגע לרגע.

מה הוא בדיוק בוטוקס?

על פניו נראה, כי אין כיום אישה במרחבי מדינת ישראל, שלא יודעת מה זה בוטוקס. ולטובת מי שמשום מה איננה יודעת עדיין, נסביר. מדובר אודות חומר של הזרקה, אשר משתמש באלמנט אקטיבי של חלבון טהור. הוא עובד בתור נוירומודולטור, ולמעשה חוסם כל אות עצבית מלהגיע לשרירים מסוימים. תחילת דרכו הייתה כשיטת טיפול למצמוץ מוגזם, כמו כן לטיפול בפזילה בעיניים. וכאשר ראו כי טוב, מכאן הייתה קצרה הדרך להציע באמצעותו טיפולים קוסמטיים. הבוטוקס בעיקרון מאוד יעיל למזעור קמטי ההבעה בקרב מבוגרים. הוא הוכח כמאוד אפקטיבי באזורים בפנים שיש בהם נוכחות של קמטים דינמיים.

מה הסיבות האמתיות לתהליכי ההזדקנות?

ניתן לומר, כי הסיבות האמתיות לקיומם של תהליכי ההזדקנות, הן הזמן שעובר, ובו יש עדות לירידה של החומצה ההיאלורונית, שמהווה שחקן מרכזי בשינוי נראות הפנים, וכן לירידה באלסטין ובקולגן. לצורך העניין, על מנת להבהיר את הנאמר להלן, הקולגן הינו חלבון נפוץ מאוד בגוף האדם, שממנו מורכבים הרקמות והעור. הן האחראיות הישירות למבנה עור מוצק, מי שאמון על קו מתאר של נראות מתוחה או צעירה. האלסטין והקולגן פעילים ביחד, עובדה זאת כשלעצמה מאפשרת את הגמישות של עור הפנים, ומונעת ממנו להימתח. החומצה ההיאלורונית של הפנים נדבקת למולקולות מימית, והיא אמורה לסייע לעור להגן על הלחות שלו, על מנת שתיהנו מאלסטיות של העור. עם הגיעכם לגילאי שמונה עשר, את כל החומרים החשובים הללו אתם מתחילים לייצר באופן מועט, כאשר מדי שנה יורדת ההשפעה באחוז אחד. עם חלוף השנים הדבר מביא לכדי אובדן האלסטיות והנפח של עור הפנים. בהתרחש שני אלו, ואין זה משנה עד כמה, העור שלכם יהיה במגמת ירידה, וייווצרו כל הקמטים, שברצון הייתם מוותרים עליהם. בעוד האלסטין במגמת ירידה, העור מכסה את שרירי הפנים, שאמור להתאושש בתום תנועתיות, ומבחינים בקמטוטים בסיום שנים רבות של הבעות פנים שוב ושוב, מה שמביא בהכרח לקיומם של קמטי פנים דינמיים. ובל נשכח, כי במצבים שכאלו אל לכם להרים ידיים. כאן בדיוק נכנסת לתמונה הנוכחות האהובה של בוטוקס. כאשר הוא יותר ממסוגל להחליק את קמטי ההבעה שלכם באזור המצח, הגבות, הלחיים או הסנטר.

האם באמצעות טיפולי הזרקה של בוטוקס תזכו להרמת המצח שלכם?

אין כל עוררין על כך, כי באמצעות טיפולי הזרקה של בוטוקס, תזכו ליהנות מהרמה של המצח שלכם. ולמה זה כה חשוב? ובכן, האזור של הגבות, עם ההתבגרות, עשוי לצנוח. תופעה שכזאת תגרום לכם לנראות מבוגרת יותר, וכן עייפה יותר. אחת מן הסגולות של הבוטוקס, מני רבות, באה לידי ביטוי בכך, שבאמצעותו אפשר לכוון באופן ספציפי את השרירים המסוימים לממצא המתבקש. במידה ושרירי קמטוטי ההבעה בין הגבות נמצאים בסימני הרפיה, שרירי המצח עשויים להרים למעלה את האזור, ולספק לו נראות גבוהה יותר. אפשר אף לשפצר את האזור של קצה הגבות. באופן הזה שהמצח יתרומם ויעלה את קצה הגבות, מה שיעניק לגבות נראות של קשת בהגבהה.

מה היתרונות של טיפולי הזרקה של בוטוקס?

מדובר בטיפול שהוא פורץ כל דרך, ההמצאה הטובה ביותר של המאה. עסקינן אודות תגלית שאין שניה לה, שעברה מעזרה לטיפול בבעיות רפואיות, לטיפול בפן הקוסמטי והאסתטי. המון בני אדם מאמינים, כי הטיפול שנקרא בוטוקס, הוא בעיקרון רק קוסמטי, אבל לא בכך מתחיל ונגמר העניין. ברור שבהיבט הקוסמטי, הבוטוקס מציג יתרונות. הוא “מחליק” את הקמטים לחלוטין, משווה לכם מראה הרבה יותר צעיר, ותומך בהחלטה שלכם שלא להיכנע לתכתיבים של ההזדקנות. אך הוא נמצא כיעיל גם ברבדים של הרפואה המערבית, אבל זה כבר שייך לדיון אחר.

מה המשך הטיפול, בתום טיפולי הזרקה של בוטוקס?

בשל העובדה, כי טיפול של בוטוקס  מוגדר כטיפול זעיר פולשני, לא נדרשת לו כל הכנה מראש, ולא קיימת שום חריגה מאורח החיים הרגיל שלכם. לפעמים יבקש מכם המטפל ליטול תוספי צמחים מדללי דם, או תרופות בלי מרשם, כדוגמת אספירין. במועד שבו נקבע טיפול הבוטוקס, עליכם להגיע עם פנים נקיות וסטריליות למשעי, אשר חפות מכל איפור. מרבית המטפלים ישימו על האזור המועד לטיפול חומר מאלחש, על מנת שתרגישו נינוחים. ואז יזריקו לכם באיטיות זריקות לשרירים ספציפיים. החזרה לשגרה מתבצעת מהר מאוד, בתום טיפול הזרקת הבוטוקס. תוכלו להבחין בתוצאות לאחר כשבעה ימים, שילוו אתכם בין שלושה לבין ארבעה חודשים. יש לתחזק את הטיפולים באופן קבוע, שאם לא כך, יחזור המצב לקדמותו, ואף יהיה גרוע יותר.

האם באמצעות טיפולי הזרקה של בוטוקס נפתרות הבעיות בעיניים?

ניתן לטפל באמצעות טיפולי הזרקה של בוטוקס אף עבור פתרון בעיות בעיניים. במצבים כמו למשל – עיניים עצלות, מצמוץ בהגזמה, כמו גם פזילה בעיניים. בעצם, מדובר על הזריקה המיקרוביאלית הראשונה שנעשה בה שימוש לטיפול בבעיות שכאלו. כאשר יש פזילה בעיניים, לצורך ההמחשה, שריר מסוים בעין הופך ליותר מדי מתוח לזמן בלתי מוגבל. הדבר מסב לעיניים כביכול להתבונן רק בכיוון אחד. כאשר מזריקים את הבוטוקס לאזור העיניים, הוא גורם לרפיון השריר המדובר, מה שמאפשר לעין המטופלת פשוט להתיישר, ומי שסובל מראייה מטושטשת, זוכה ליהנות מראייה ברורה יותר. אותו תהליך ישים אף במקרה של בעיה עם עין עצלה או עם עיוות מסוים בעפעפיים.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק