בחורה לפני ניתוח חזה

ניתוחי חזה הם מהניתוחים האסתטיים הנפוצים ביותר וישנם סוגים שונים של ניתוחים המיועדים למטרות אסתטיות שונות. במאמר זה נעסוק בסוגים שונים של  ניתוח חזה לרבות ניתוחי הגדלה והקטנה. נרחיב לגבי הניתוחים השונים, למי הם מיועדים ומהם ההליכים הניתנים לתיקון לאחר ביצועם ומתי הם נדרשים. נסביר לגבי ניתוח לתיקון חזה טובולרי, ניתוח לתיקון הגדלת חזה עם שתלים וניתוח לתיקון הקטנת חזה.

הגדלת חזה עם שתלים

מטרתו של ניתוח להגדלת חזה הוא להגדיל את הנפח של השדיים. הדבר נעשה תוך שימוש בשתלי סיליקון ויצירת מראה של שדיים זקורים, מורמים ומלאים. ההליך מבוקש, הן בקרב נשים צעירות שניחנו בשדיים קטנים ונפולים מלכתחילה והן בקרב נשים מבוגרות שרצות להחזיר לחזה שלהן את מראהו הצעיר.

מיקום החתך הניתוחי

החתך הניתוחי מתבצע לרוב דרך הקפל התת שדי, על מנת להסתיר את החתך הניתוחי מתחת לשד. ישנם מקרים בהם החת הניתוחי נעשה דרך העטרה, על מנת לשנות במהלך ההליך את צורת הפטמות ומיקומן. במקרים אלו החתך הניתוחי למעשה מוסתר על ידי קו המתאר הטבעי של העטרה.

הסרת עור עודף

החתך הניתוחי יכול להיעשות גם דרך בית השחי מבלי להותיר כל סימן על השדיים עצמם. שיטה זו אינה מתאימה לכלל סוגי השתלים והוא ניתן רק אם האנטומיה של המטופלת מאפשר זאת. ישנם מקרים בהם יידרש תיקון לאחר הליך הגדלה והרמת חזה. התיקון נעשה במידת הצורך מספר חודשים לאחר הניתוח ובמסגרת התיקון מסירים קפלי עור עודפים מהקפל התת-שדי.

תיקון חזה טובולרי

החזה הנשי עשוי להתפתח במגוון גדלים וצורות, לרבות שדיים מעגולים וזקורים או אגסיים וצנוחים ולהשתנות באופן דרמטי לאורך השנים. חזה טובולרי מתאפיין בבסיס צר, פטמות נפוחות ולא פרופורציונאליות ורווח גדול בין השדיים. למרות שמדובר במצב טבעי, החזה הצינורי נראה בלתי מפותח ונשים המתאפיינות במבנה חזה זה יכולות לבצע ניתוח לתיקון חזה טובולרי.

תיקון ניתוח חזה

ניתוחים להגדלת חזה תוך שימוש בשתלים נפוצים מאוד ובמרבית המקרים תוצאות הניתוח נשמרות לתקופה ממושכת. עם זאת ישנם מקרים שלאחר הניתוח מתרחש שינוי בשתלים או בגוף המצריכים תיקון. מדובר על שינויים בגודל אחד השדיים או בשניהם באופן שמשנה את מיקומי הפטמה. כאשר השדיים לא סימטריים או שהפרופורציות ביניהם לא מאוזנות יהיה צורך בתיקון.

בעיה בשתלים

במהלך ניתוח תיקון הליך הגדלת חזה ניתן לבדוק את תקינות השתלים ולהחליפם במידת הצורך, על מנת להחזיר את הסימטריות למראה החיצוני של חזה המטופלת. חשוב לבדוק את תקינות השתלים במידה וישנו חשש לגביהם מכיוון ששתל לא תקין, דולף או מזוהם אינו רק בעיה אסתטית והוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות.

התאמת הטיפול הנכון

תיקון אחרי ניתוח חזה מצריך בדיקות מעמיקות והכנה מיוחדת. המנתח צריך להתאים את הטיפול לסוג העור המאפיין את המטופלת ואת רמת השוני בין השדיים והמבנה הביולוגי של הגוף. כאשר ישנו התקשות של אחד השדיים או שניהם, יש צורך לבצע חתך ברקמת החיבור ולהחזיר את השתל למקומו ובמידת הצורך אף להוציא את השתל ולהחליפו.

שתל דולף

כאשר אחד מהשדיים קטן באופן משמעותי מהשני, במהלך התיקון ניתן לבצע הרמה של השד, תוך הסרת עודפי העור שהצטברו במקום. במקרים בהם השתל נקרע ותוכנו דלף יהיה צורך לבצע ניקוי של כל סביבת השתל לפני ההכנסה של שתל חדש. ניתוח תיקון יכול להימשך בין שעה לשעתיים והוא בדרך כלל נעשה בהרדמה מלאה.

החלמה והתאוששות

לאחר ביצוע הניתוח המטופלת מקבלת טיפול אנטיביוטי, על מנת למנוע זיהומים ולסייע לסיכויי ההחלמה. לאחר הניתוח המטופלת עשויה לחוש חולשה כללית ואי נעימות מקומית המלווה בכאבים, עקצוצים מתחת לפני העור וגרד באזור הצלקת. במידת הצורך ניתן לקחת משככי כאבים. תופעות הלוואי בדרך כלל פוחתים בתוך מספר ימים.

על מנת לקצר את משך הזמן שיידרש להחלמה מומלץ על מנוחה בלאה וביצוע תנועות מינימליות והכרחיות בלבד בימים הראשונים לאחר הניתוח. במיוחד חשוב להימנע מנשיאת דברים כבדים, על מנת שלא לגרום לתזוזה במיקומם של שני השדיים והוצאתם מאיזון. תקופת ההחלמה משתנה ממטופלת למטופלת והיא יכולה לארוך בין שבוע לשלושה שבועות.

ניתוח הקטנת חזה

חזה גדול עשוי לגרום גם ללא מעט בעיות וקשיים ,לרבות בעיות אורתופדיות בגב העליון ובצוואר, קשיי נשימה, כאבי צוואר כרוניים, בעיות עור שונות ואי נוחות חברתית. חזה גדול במיוחד אף נוטה לצנוח בגלל כוחות הגרביטציה בגיל מוקדם יחסית ובאופן זה להשפיע על הפרופורציות של הגוף והאסתטיקה שלו. עבור נשים אלו מוצעת האפשרות של ניתוח להקטנת חזה.

מהלך ההליך ומטרתו

הניתוח אורך כשעה וחצי עד שעתיים והוא מבוצע בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח מסירים באופן כירורגי רקמת שד, עודפי עור ושומן, על מנת לעצב מחדש כל שד בגודל המתאים ובצורה הרצויה. החתך הניתוחי נעשה סביב העטרה ובמידת הצורך גם בשילוב עם חתך מהעטרה ועד הקפל וחתך בקפל התת שדי. במרבית המקרים התוצאה נשארת מיטבית למשך תקופה ארוכה.

תיקון הקטנה

ישנם מקרים בהם תוצאות ההליך אינן אידיאליות ויהיה צורך התיקון. לרוב מדובר במקרה ונותר עור עודף ורופף בקוטב התחתון של השד. כאשר מצב זה נמשך מעל שנה ממועד הניתוח יבוצע ניתוח תיקון להסרת העודפים. בדרך כלל מדובר בהליך פשוט יחסית והוא נעשה בהרדמה מקומית וללא צורך באשפוז מלא ולאחריו  ניתן לחזור לתפקוד מלא באופן מידי.

תיקון ניתוח חזה

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדו בתיקונים לניתוחי חזה נפוצים כמו, הגדלת חזה עם שתלים והקטנת חזה. במאמר הסברנו למי הליכים אלו מתאימים ולאילו מטרות הם מתבצעות והרחבנו על ההליכים עצמם, תופעות הלוואי הנלוות להם וכדומה. כפי שציינו, למרות שניתוחים אלו מאופיינים בתוצאות מוצלחות בדרך כלל ישנם מקרים בהם ניתוח חזה מתקן.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק