יד של רופא מחזיקה סנטר של בחורה

יש אנשים המעוניינים בניתוח לעיצוב הסנטר, כי הם מסתכלים על הסנטר שלהם וחושבים שאם הוא היה שונה משהו במפנים ישתנה בדרך בה הם מתייחסים אל עצמם. ואכן, יכול להיות שזה ישנה משהו בפרופורציה של הפנים ובמראה החיצוני. ניתוח לעיצוב הסנטר מערב הליך כירורגי פלסטי ומזמין השתלת שתל או פיסול של הפנים במסגרתן תהיה הגדלה, הקטנה, קיצור או הבלטה של הסנטר.

האם יש כזה דבר “יפה מספיק”?

אנחנו יודעים, זה נשמע קצת משונה. ניתוח סנטר? ובכן, זה מסוג הדברים שקל יותר להבין כאשר אנחנו מהרהרים בעובדה שיוצא לנו לשפוט את העולם במונחים של יופי. אנחנו מסתכלים על אנשים שנראים טוב, ואנחנו נמשכים אליהם. אנחנו מסתכלים על אנשים שנראים לא טוב, ואנחנו נדחים מהם. באופן משונה, נראה שלכל אחד מאיתנו יש סטנדרטים אחרים: מה שיפה בעיני אדם אחר לא יהיה יפה בעיני אדם אחר. ועם זאת, אנחנו מניחים שאם נהיה “יפים” מספיק, נוכל למשוך מספיק תשומת לב, אהבה ואולי אפילו כבוד ומשיכה “מהצד השני”. איך אנשים מכוונים להיות “יפים מספיק”?

מה הקשר בין סימטריה לבין סנטר?

ובכן, יש אנשים שחקרו את הנושא ומצאו שיש פרופורציות מסוימות שגורמות לבני אדם מסוימים לטעון שאדם אחד יותר יפה בהשוואה למשנהו. או במילים אחרות, סימטריה. ככל שתווי פנים של אדם אחר נראות כסימטריות, כך סביר שיש אנשים שייחסו יותר יופי למראהו החיצוני. כדי להבין איך סנטר נכנס לסיפור הזה, ניתן לשקול שהוא נמצא בחלק התחתון של הפנים. כלומר, הוא חלק מהתמונה השלמה.

כיצד ניתוח לעיצוב סנטר אמור לתרום לסימטריה?

הרעיון מאחורי ניתוח לעיצוב סנטר הוא להביא את קו הלסת לאיחוד עם הסנטר בממדים מסוימים כדי להשפיע על הפרופורציה בפנים. יש מקרים בהם הסנטר מופיע במידה הפחותה מזו הנדרשת כדי לייצר מראה “סימטרי”. ולזה יש הקוראים סנטר נסוג. הגדרות אחרות בעולם הרפואה האסתטית הינן סנטר מפוצל, או קו לסת מרובע. ישנן הגדרות שונות שמנסות “לקלוע” בעולם הפרופורציה. לאבחן מדוע סנטר אחד (או כל איבר, לצורך העניין) תורם או גורע מהמראה הסימטרי הכללי.

מהי מטרתו של ניתוח לעיצוב סנטר?

ניתוח לעיצוב סנטר נועד לבנות סנטר, או להתאימו למבנה הפנים כדי לנסות להשפיע על הפרופורציה והמראה הכללי של הפנים.

למי יכול להתאים ניתוח לעיצוב סנטר?

כדי להבין למי יכול להתאים ניתוח לעיצוב סנטר יש להבין מי חש מספיק חוסר ביטחון באשר למראה הפנים שלו. אין בכך בושה. יש אנשים שעושים פרקטיקות של אהבה עצמית, או הולכים לטיפול רגשי ופסיכולוגי ויש אנשים שמנסים “לתקן” את החוויה החיצונית שלהם כדרך ניתוחים כירורגיים. כל אחד ונתיבו. באם מישהו מרגיש שהנתיב שלו מערב ניתוח לעיצוב סנטר כדי לשנות את מראה הסנטר שלו, זו אכן זכותו. ניתוח שכזה יכול לתת מענה למה שהרפואה הקוסמטית מגדירה כסנטר נסוג, מפוצל, קו לסת מרובע, סנטר לא פרופורציונלי וכד’.

למי לא מתאים ניתוח לעיצוב סנטר?

כדי להבין למי ניתוח לעיצוב סנטר אינו מתאים, יש פשוט לקחת את מה שאמרנו בפסקה הקודמת ולהפוך את הנאמר. אם ניתוח שכזה מרגיש בתוך תוכך שאינו באמת מתאים לך ויש לך רצון לעשות אותו בשביל להשיג תוצאה מסוימת בטווח הקצר, שאולי מרגשת אותך אך מרגישה לך ברמה עמוקה ואמיתית שאינה בדיוק נכונה לך – זה כשלעצמו הזמנה לבדוק מחדש. כלומר, אם זה לא בנתיב שלך, זה לא בנתיב שלך. כל התעקשות היא מיותרת. מנגד, ישנן סיבות נוספות להימנע מניתוח שכזה. לדוגמה, חבלות באזור הסנטר יאלצו את הזמן המתאים להחלמתן. גילאים צעירים ידרשו התבגרות מספקת לאיברי הפנים (ואם אפשר, גם למבנה הפסיכולוגי) טרם יורשו ויוכלו לעבור ניתוח שכזה. וגם למי שיש ציפיות שסביר שלא יקבלו מענה כדרך הניתוח.

מהו ההליך הטרום ניתוחי?

ישנם דברים שיכולים להתרחש ולקרות טרם הניתוח. ראשית כל, טרם ניתוח לעיצוב סנטר יש עניין להיפגש לפגישת ייעוץ עם כירורג מומחה לתחום. מטרתו של הכירורג היא להציג את המידע, להציע את הצעתו ובמידה מסוימת לבדוק את ההתאמה לניתוח. אם הוא קשוב ונבון הוא יבדוק גם את המצב הרגשי כדי לוודא שלקוחותיו מקבלים החלטה שמשרתת אותם, ואם לא יוכל לשקף להם זאת בבגרות. כך או כך, רופא כנה ידע לעשות תיאום ציפיות, להציג נכון את המידע ולכוון לקוחותיו לאמת של עצמם. מדובר על שלב מקדים לניתוח עצמו, אם בכלל יתרחש.

האם יש הדמיה טרום ניתוחית?

כחלק מהתהליך, המטופל יקבל הדמיה טרום ניתוחית. יש לציין שמדובר בניתוח מורכב באופן יחסי. מטרתה של ההדמיה לתכנן טוב יותר את הניתוח והיא תתבסס על צורת העצם והממדים הרלוונטיים.

האם יש חלופות עבור ניתוח לעיצוב סנטר?

באופן משעשע, עיצוב הסנטר לא חייב להיות ניתוח לעיצוב סנטר. במקרים מסוימים ניתן לתת מענה לבקשה לעצבו מחדש כדרך הזרקת חומרים סינתטיים. ועם זאת, יש לוודא שמדובר בחומרים טבעיים ומתכלים כדי שתהיינה התאמה מספקת עם הגוף. מדובר על חומרי מילוי שניתן להזריק, באופן דומה לתהליך עיבוי שפתיים. תהליך זה יכול להתאים באם המטופל מבקש (או מניח שהוא רוצה) טיפול קליל יחסית שעיקרו מילוי והגדלת הסנטר. באם המטופל והרופא רוצים “לעשות יותר” ניתוח יכול להיות אופציה נוספת.

מה יכול לקרות במהלך ניתוח לעיצוב סנטר?

ניתוח לעיצוב סנטר יכול לכלול החדרתו של שתל סיליקון ספציפית אל חריץ מעוצב באזור הסנטר. במהלך הניתוח, השתדל מוחדר דרך חתך קטן שהרופא המנתח ביצע באופן ייעודי במהלך הניתוח כדי להחדיר את השתל ובסוף ההליך יסגור את החתך. את השתל ניתן להכניס גם מנקודות אחרות באזורים הפנים. בין אם מחלל הפה, מחלקו התחתון של הסנטר (בשיטה שגם יכולה לאפשר יצירתה של צלקת). שיטה זו יכולה להתאים למטופלים שיש להם צורות סנטר מסוימות, כמו סנטר נסוג (בעגת הרפואה האסתטית), במידה מסוימת. במקרים אחרים, אפשר שהרופא ימליץ דווקא על חיתוך וליטוש, אלא שזה מוסיף מורכבות, תקופת החלמה והליכי ריפוי עצמות.

אילו עוד דברים יכולים להתרחש במהלך ניתוח לעיצוב סנטר?

כיצד מתבצע מהלך ניתוח לעיצוב סנטר? ובכן, זה מאוד תלוי בסוג הניתוח שהותאם מראש ובבקשותיו של המטופל, כמו גם בהתחשב לאפשרויות שיש למנתח עצמו בתהליך. הניתוח עצמו נועד כאמור לעצב ולהשפיע על מראהו של הסנטר כך שינוע לעבר הציפיות האסתטיות של המטופל. במסגרת ההליך, המנתח יבצע חתך מתוך חלל הפה בקו החניכיים התחתונות, או אפילו חיתוך חיצוני דרך העור – כדי להגיע לעצם הסנטר. לאחר מכן, יחשוף המנתח את עצם הסנטר ומשם יתחיל בשלב העיצוב שיכול להתבצע כדרך חיתוך, שיוף או החדרת שתל. בהשלמתו של תהליך העיצוב המדובר, המנתח יתפור את החתך.

כמה זמן ניתוח לעיצוב סנטר יכול להימשך (גם אם מחשיבים זמני החלמה סטנדרטיים)?

ניתוח לעיצוב סנטר יכול להימשך כשעה או שעתיים, תחת הרדמה מלאה או מקומית. לאחר השלמת הניתוח, יכול המטופל לשהות כחדר ההתאוששות למשך שעתיים טרם ימשיך לחדר האשפוז. במקרים רבים, יום אשפוז אחד יספיק בטרם ישוב לביתו כשלאחר מכן אפשר שתהיה לו תקופת התאוששות של כשבועיים טרם שובו לעבודה ולפעילויות בסיסיות שונות.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק