חומצה היאלורונית בשפתיים

עיבוי שפתיים הפך לאחד הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם, בין היתר בשל השינויים המתרחשים עם הגיל בעור והקולגן תחת העור, שינויים שבאים לידי ביטוי גם בשפתיים שלנו. השפתיים מאבדות מהנפח שלהן, ומופיעים קמטוטים מסביבן, המקנים מראה מבוגר יותר. עיבוי השפתיים יכול להתבצע עם חומרים מבחוץ (כגון חומצה היאלורונית) ועם חומרים עצמיים (כגון תאי שומן של המטופל עצמו, שנלקחים ממקום אחר בגוף ומוזרקים לשפתיים). הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים היא טכניקה פופולרית ויעילה לעיבוי השפתיים והשבת המראה הצעיר. למי הטיפול יכול להתאים, כיצד הוא מתבצע ומהן תופעות הלוואי הקיימות? הנה כל מה שחשוב לך לדעת על ההליך:

למי חומצה היאלורונית בשפתיים יכולה להתאים?

טיפול לעיבוי שפתיים יכול להתאים לנשים ולגברים מעל גיל 18, המעוניינים לעבות את השפתיים, כך שיותאמו באופן פרופורציונלי יותר לפנים.

מהי למעשה חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר המיוצר באופן טבעי בגוף שלנו ומצוי ברקמות החיבור. חומר זה עשוי תרכובת של מולקולות החיוניות לשמירה על לחות העור, לתיקון רקמות ולשמירה על גמישותו. עם הגיל, כמות החומצה ההיאלורונית המצויה באופן טבעי בגוף שלנו פוחתת, ולצד תהליכים נוספים המתרחשים בעור, נגרמים ירידה בגמישות העור, דלדול העור והפחתת הנפח בפנים. חומצה היאלורונית המשמשת לטיפולים אסתטיים היא דומה אך שונה מזו המצויה בגוף שלנו, שנוטה להתפרק מהר. היא מיוצרת במעבדה באופן שהופך אותה לעמידה יותר, והפירוק שלה איטי יותר, כך שתוצאות הטיפול מחזיקות לאורך זמן רב יותר.

כיצד ההליך מתבצע?

חשוב לדעת כי לפני ההזרקה ניתן לבצע אלחוש מקומי באזור, על ידי מריחת משחה כחצי שעה לפני הטיפול, כך שההליך עצמו אינו כרוך בכאבים משמעותיים. לאחר מכן, הרופא המטפל מזריק באמצעות מחט דקיקה את החומצה היאלורונית לשפתיים, בהתאם לתיאום הציפיות שנעשה לפני כן מול המטופל/ת.

האם יש תופעות לוואי להזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים?

בשל העובדה שחומצה היאלורונית היא חומר המצוי באופן טבעי בגוף, הוא נחשב בטוח והסיכוי לדחייה של החומר, או לסיבוכים כלשהם – הוא נמוך במיוחד. תופעות הלוואי הנפוצות הן זמניות (נעלמות תוך כיומיים) וכוללות נפיחות ומעט אדמומיות, כמו גם שטפי דם קלים. חשוב לדעת כי אם סבלת בעבר מהרפס, הזרקת חומצה היאלורונית יכולה לעורר התקף של הרפס, לכן ניתן לקבל מראש מרשם לטיפול תרופתי מניעתי. ניתן לחזור לשגרה מיד לאחר הטיפול.

בשורה התחתונה, הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים היא טיפול פשוט ומהיר, המאפשר שיפור אסתטי ניכר ללא צורך בסכין מנתחים. חשוב להזכיר כי עדיין מדובר

בהליך המצריך מיומנות ויש לבצע אותו רק אצל רופא מומחה בתחום (ובטח לא אצל אדם שאינו רופא).

מעוניינים בפרטים נוספים על עיבוי שפתיים? לתיאום פגישת ייעוץ עם ד״ר אנדרי אופק, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית – התקשרו למספר בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת מצד למעלה מ-300 מטופלים שונים של ד״ר אופק.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק