קמטים: איך הם נוצרים ומה עושים איתם?

קמטים

אנחנו יודעים שקמטים נוטים להופיע ככל שאנו מתבגרים ושהם חלק מתהליך ההזדקנות. לצד זאת, לא הרבה יודעים שישנם סוגים שונים של קמטים, ובהתאם לכך גם פרמטרים שונים שמשפיעים על הופעתם. אז מה חשוב לדעת עליהם וכיצד ניתן לטפל בהם ביעילות? כמה מהתשובות במאמר זה.

סוגי קמטים

הם אולי נראים דומים, אך לא כל הקמטים זהים. בעור הפנים שלנו ישנם סוגים שונים של קפלים, קמטוטים וקמטים, שנוצרים כתוצאה מגורמים שונים. הסוגים העיקריים הם:

  • קמטי הבעה – מופיעים בעיקר במצח, בין הגבות ובצידי העיניים.
  • קפלים – קפלי עור עמוקים יותר מקמטי ההבעה, המופיעים בעיקר בצידי הפה (״קמטי מריונטה״) ובין האף ללחי (נזו-לביאלי).
  • קמטוטים – המופיעים בעיקר בשפתיים, צוואר והלחיים.

כיצד נוצרים קמטים?

לכל סוג של קמט יש את הגורם שלו. באופן כללי, ניתן להגיד שמרבית הקמטים נוצרים כתוצאה מתהליכי הזדקנות טבעיים, אך לא רק. הנה הגורמים העיקריים להיווצרותם:

  • הזדקנות טבעית של העור – עם השנים ישנה ירידה ביכולת ההתחדשות של סיבי הקולגן והאלסטין, האחראיים על גמישות וחוזק העור. לכן העור מאבד מהגמישות והחיוניות שלו. כמו כן, גם השומן התת-עורי מאבד מנפחו ולצד השפעת כוח המשיכה, זה מוביל להיווצרות הקמטים.
  • הבעות פנים – באזורים בהם מופעלים שרירי הפנים מופיעים קמטי הבעה. הסיבה לכך היא הפעלה חוזרת ונשנית במשך שנים רבות של שרירים אלו, הגורמת לכיווץ של העור והופעת קמטוטים וקמטים.
  • קרינת השמש – לצד התהליכים הטבעיים שקורים בהזדקנות, ידוע כי חשיפה ממושכת ומצטברת לאור השמש יכולה להאיץ את אותם התהליכים.
  • אורח חיים – ידוע כי גורמים שונים בחיינו שאנו יכולים להשפיע עליהם עשויים לתרום להאצת הזדקנות העור, ביניהם עישון, תזונה לקויה, סטרס ושינה לקויה.

איך מטפלים?

ישנם טיפולים מתקדמים רבים שמסייעים להתמודד עם הקמטים ולהחזיר לעור הפנים את החיוניות והזוהר האופייניים לעור צעיר יותר. חומרי מילוי כמו בוטוקס וחומצה היאלורונית הם טיפולים זמניים שמספקים תוצאות יעילות, אך כאלה שמצריכות טיפולים חוזרים כדי לתחזק אותן. אנשים רבים שמעוניינים לשפר את מראה הפנים ללא ניתוח, פונים לטיפולי הזרקת חומרי מילוי. לצד זאת, מי שמעוניין בהצערת מראה הפנים בצורה שתחזיק זמן רב יותר, כדאי לשקול ניתוח מתיחת פנים והזרקת שומן עצמי לפנים. אם אתם שוקלים ניתוח מסוג זה, חשוב להגיע לפני כן לפגישת ייעוץ אצל הרופא המנתח לצורך תיאום ציפיות.

ד״ר אנדרי אופק הוא מנתח פלסטי ומומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית. לתיאום פגישת ייעוץ התקשרו למספר הטלפון בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת של למעלה מ-300 מטופלים שונים.  

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק