ניתוח מתיחת ירכיים – המדריך המלא

אישה נוגעת בירכיים שלה

הגוף שלנו עשוי מכל מיני חלקים ואיברים, כאשר את כולם מכסה האיבר הגדול ביותר מכולם – העור. העור שלנו עובר לא מעט שיניוים לאורך השנים – הוא מתקמט, מתיישר, צומח עליו שיער, נושר ממנו השיער ועוד, וחלק מהאנשים לא ממש מרוצים מהשינויים שהעור שלהם עובד. היות והעור נמצא בכל מקום ועוטף כל חלק בגוף שלנו, קיימים היום לא מעט ניתוחים וטיפולים שמטרתם להעניק לו את המראה המתוח והחטוב. ניתוח מתיחת ירכיים הוא אחד מהניתוחים האלו, שמאפשרים קבלת מראה ירכיים חטוב ואסתטי, ולכן כדאי שנכיר אותו קצת יותר מקרוב.

ניתוח מתיחת ירכיים – זה באמת דבר קיים?

בהחלט כן! עולם הרפואה האסתטית הבין כבר ממזמן שגוף האדם הוא מקור לביטחון עצמי גדול או דווקא לתחושות גדולות של בושה ומבוכה, ולכן הוא מנסה להציע היום טיפולים שמיועדים לכמה שיותר מקומות ואיזורים בגוף. הירכיים הוא בהחלט אחד מהאיזורים האלו, ולכן ניתוח מתיחת ירכיים הוא אכן דבר קיים ופופולרי במיוחד.

למה דווקא ניתוח מתיחת ירכיים?

אם תחשבו על זה, הירכיים שלנו הם המקום הבולט ביותר באיזור הרגל שלנו. הירכיים ממוקמות פחות או יותר במרכז הגוף, ולכן המראה שלהן הוא חשוב ביותר. הירכיים שלנו לוקחות חלק בפעולות רבות שאנחנו מבצעים עם הגוף, והמראה החיצוני שלהן הוא חלק מהמכלול הגדול של איך שאנחנו נראים.

ברגע שהירכיים שלנו לא נותנות לנו נחת, וגורמות לנו להרגיש תחושות של חוסר שלמות וחוסר שביעות רצון עם איך שאנחנו נראים – ניתוח מתיחת ירכיים בהחלט הופך לרלוונטי.

ניתוח מתיחת ירכיים – מטרות וכוונות

בסופו של דבר, כאשר גבר או אישה ניגשים לביצוע ניתוח מתיחת ירכיים, הם למעשה שואפים לצאת ממנו עם מראה חטוב של הירכיים שלהם. לא מעט גברים ונשים ניגשים לניתוח מתיחת ירכיים בעקבות כל מיני שינויים שהם עברו בחיים – הריון שגרם לעיצוב שונה של הירכיים מבחינת שומן ונפח, עלייה דרסטית במשקל, ירידה במשקל שלא נותנת את אותותיה באיזור הירכיים ועוד.

המטרה של ניתוח מתיחת ירכיים, אם כן, היא להצליח להסיר שכבות שומן עודפות על ידי שאיבה ומתיחה, ולהעניק לירך את המראה הרצוי.

ניתוח מתיחת ירכיים הוא לא רק לשם היופי, אלא גם לשם הבריאות

הירכיים הם איזור מרכזי בגוף האדם מבחינת זרימת דם, זיהומים פוטנציאלים, שפשופים ועוד. משום שהדבר הוא משמעותי כל כך, ומשום שירכיים עם שומנים עודפים עלולות להגיע למצבים בריאותיים מאוד לא פשוטים – ניתוח מתיחת ירכיים יכול להיות משמעותי גם במצבים כאלו. לעיתים ניתוח מתיחת ירכיים יוכל למנוע את ההגעה למצבים בריאותיים סבוכים ומסכני חיים, ולכן מדובר כאן לא רק על פתרון אסתטי, אלא בהחלט גם על פתרון בריאותי.

כיצד מבצעים ניתוח מתיחת ירכיים?

ניתוח מתיחת ירכיים הוא ניתוח שבמהלכו יתבצעו פעולות של שאיבת שומן ו/או מתיחת העור, בהתאם לסוג הירך של המטופלים, ולמאפיינים נוספים כמו כמות השומן שאותו יש להסיר, גיל המטופל ועוד. במהלך הניתוח הרופאים המטפלים יעשו שימוש בחתכים באיזור המפשעה ו/או בחלק הפנימי של הירך. החתכים יסייעו לפעולת השאיבה והמתיחה, ויאפשרו הגעה למצב הירך הרצוי.

חשוב לציין שניתוח מתיחת ירכיים נעשה, במרבית מהמקרים, תחת הרדמה מלאה, ולכן ייתכן שתקבלו מהרופאים המטפלים שלכם הוראות מדויקות לגבי ההתנהלות שלכם בימים שלפני הניתוח. בחלק מהמקרים תתבקשו להימנע מנטילת תרופות מסוימות, להקפיד על שתייה מרובה, לצום במשך מספר שעות מסוים בטרם הניתוח ועוד.

מה קורה בתום ניתוח מתיחת ירכיים?

ניתוח מתיחת ירכיים הוא ניתוח פשוט יחסית, שאינו דורש הליך החלמה ארוך מדי. היום, באמצעות טכניקות טכנולוגיות שונות ומתקדמות ביותר, ניתן להגיע לתוצאות מצוינות בהליך ניתוחי פשוט וקצר יחסית, שמאפשר למטופלים לחזור לשגרת החיים בצורה כמה שיותר מהירה.

בתום ניתוח מתיחת ירכיים תוכלו לשים לב שהירך עטופה בפלסטר רפואי, ותתבקשו להסתובב עם מחטב אלסטי שישמור על האיזור מוגן מכל פגע. בימים הראשונים שלאחר הניתוח, ייתכן ותחושו אי נוחות מסוימת באזור הירך, ובביצוע פעולות כמו הליכה, ישיבה ועוד. חשוב להבין שחוסר הנוחות הזה יחלוף בתום כמה ימים ספורים, ושתוכלו לחזור לשגרת החיים התקינה שלכם תוך זמן קצר במיוחד. נטילת משככי כאבים על מנת להקל על הכאב היא בהחלט מותרת, במינון המומלץ על ידי הרופאים המטפלים, כמובן.

האם כל אחד יכול לגשת לניתוח מתיחת ירכיים? האם זה כואב?

כמו כל הליך רפואי, גם כאשר מדברים על ניתוח מתיחת ירכיים מדברים על הליך שכרוך במידה מסויימת של כאב וחוסר נעימות. כמובן שלא מדובר כאן על כאב בלתי אפשרי, אבל כן חשוב להבין שמדובר כאן על הליך שדורש הרדמה מלאה, והליך החלמה שידרוש מכם טיפול מסור, הקפדה על ההוראות של הרופאים המטפלים וזהירות יתרה בכל הנוגע לירך המנותחת שלכם.

באשר לאוכלוסיה שיכולה לגשת לניתוח מתיחת ירכיים – גם כאן חשוב לציין שהדבר תלוי במאפיינים הספציפיים של כל מטופל או מטופלת. יהיו מטופלים שהרקע הרפואי שלהם יכלול כל מיני מחלות קודמות, למשל, שימנעו מהם לגשת לניתוח מתיחת ירכיים, ולעומתם יהיו מטופלים שהרקע הרפואי שלהם יאפשר להם לגשת לניתוח בלי כל חשש. לסיכום, הקפידו על הוראות הרופאים המטפלים שלכם, פרסו בפניהם את כל המידע הרלוונטי עליכם, ותוכלו לצלוח את ניתוח מתיחת ירכיים בשלום. בהצלחה!

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק