בחורה מותחת את איזור הירך בעזרת הידיים

גוף האדם נחשב לאחת המכונות החכמות בטבע מכיוון שהוא יכול לסגל עצמו ללא מעט מצבי קיצון שונים, החל מחוסר במזון, שתייה ואפילו תנאים פיזיים כאלו ואחרים. אך גם כאשר אנו מבצעים פעולה ספורטיבית הגוף שלנו מגיב לכך בהתאם, החל מחיזוק שרירים ושריפת שומנים ועד לשחרור חומרים שונים מהמוח אל הגוף. ישנם מקרים בהם הגוף משיל מעצמו משקל רב, ועלולים להיווצר באזורים מסוימים עור עודף ורפוי, אשר בלא מעט מהפעמים ימצא בירכיים. יחד עם כל אלו חשוב לזכור כי הגוף שלנו מגיב לפעולות שאנו עושים, גם אם הם אינן פעולות ספורטיביות היוצרות לעיתים מצב של עודף משקל ויצירה של מצבורי שומן. במצב שכזה יכול להיגרם חיכוך בין הירכיים שלנו בזמן ההליכה וליצור פטרת או שפשופים שונים באוזר. וכיום הכירורגיה הפלסטית  מאפשרת פתרונות רבים על מנת להשיל מעליכם את העור העודף ורקמות השומן בירכיים, ובעזרת לא מעט אפשרויות טיפול שונות תוכלו לעשות זאת בצורה מהירה וחלקה. 

ניתוח מתיחת ירכיים-למי זה מתאים?

אזור הירך הפנימית ידוע ביכולת אלסטית נמוכה מאוד, וזה הוא נתון אשר מקשה לא מעט על תוצאותיהן של דיאטות שונות. ברוב המקרים שבהם יעבור הגוף דיאטה דרסטית הוא עלול ”להשאיר” סימני שומן שונים, החל מאזורי הבטן החתונה ועד לירכיים. אך מה ששונה בירכיים זה לא רק היכולת האלסטית הנמוכה, אלא גם מצבורי השומן עלולים להיווצר באזור הפנימי של הירך ולתת הרגשה לא נוחה עבור לא מעט אנשים. לכן ניתוח מתיחת ירכיים יכול להיות מתאים עבור מטופלים שסיימו תהליך של דיאטה, אשר בריאים ברוב הזמן, מאוזנים מנטלית וקרובים אל משקל גופם האידיאלי. בשנים האחרונות ישנה דרישה הולכת וגוברת של מטופלים אשר עברו ניתוחים לקיצור קיבה, אלו ברוב המקרים יזדקקו גם כן להסרה של עודפי עור בלא מעט חלקים בגוף ובירכיים בפרט. יחד עם זאת מועמדים אלו מחוייבים לבצע שינוי בהרגלי אכילה כחלק מהכנה לניתוח, לוודא כי מספר כדוריות הדם האדומות שלהם נמצאת בטווח התקין, גם בבדיקות הברזל וגם בדיקות אנמיה. 

דגשים לפני ניתוח מתיכת ירכיים

ניתוחי מתיכת ירכיים יכולים להתבצע ב3 צורות שונות, יחד עם זאת תשומת לב לדגשים שלפני הניתוח ותכנון נכון של החלמה עלולים להעלות משמעותית את אחוז ההצלחה של ההליך ולהקטין את מספר הסיבוכים אשר יכולים לצוץ. 

•תרופות

ישנן תרופות שונות ותוספי תזונה אשר יכולים להשפיע על הליך ההחלמה או על הניתוח, ועל כן ישן להתייעץ עם הרופא המרדים או המנתח. 

•תוספים ושתייה

מנגד ישנם תוספים אשר כן יכולים להיות מועילים עבורכם גם לזמן ההחלמה וגם למהלך הניתוח, ואלו יהיו תוספים כדוגמת ברזל וויטמין סי. יחד עם אלו וגם שתייה מרובה, תוכלו לצלוח את הניתוח ואת ההחלמה בצורה טובה. 

•שתייה ועישון

עישון ושתייה אסורים כשבועיים לפני ואחרי ניתוח מתיחת ירכיים. 

•עור נקי

עור רפוי ידוע כאזור הנוטה לזיהומים ועל כן חשוב מאוד להגיע לניתוח כאשר העור נקי.

•צום

לפני הניתוח יהיה עליכם להיות בצום של 6 שעות

• חופשת מחלה

תהליך ההחלמה אמור להימשך עד שלבועיים, לכן מסרו בעבודה עליכם לנוח בזמן זה. 

•שינה

גוף שלנו מתרפא בזמן שאנחנו ישנים, לכן הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על שינה טובה ועמוקה שתעזור לגוף שלכם להחלים כמה שיותר מהר. 

•פעילות

אם לפני הניתוח התאמנתם אז המשיכו לעשות זאת גם לאחר תקופת ההחלמה ואם לא עשו זאת על מנת לשמור על משקל יציב. 

סוגים לניתוח מתיחת ירכיים

1.מתיחת דו צדדית

הליך זה מתבצע דרך חתך בחלקו העליון של הרגל באזור הביקיני התחתון, לאחר מכן מתבצע סילוק מוגדר של כמות העור ועם סיום שלב זה מותח הרופא את העור שנותר ומחבר אותו. מתיחת ירכיים דו צדדית מתאים בעיקר לכאלו שהורידו במשקל ונותרו עם עור עודף באזורים אלו, ועוזר גם כן להפחתה ניכרת של עור מדולדל ושומנים. 

2.מתיחת פנימית

ניתוח זה מיועד בעיקר לאנשים אשר עברו דיאטה דרסטית שהובילה לירידה ביכולת אלסטית של השרירים, ויחד איתם גם אנשי הגיל השלישי שאיבדו את היכולת האלסטית באזור הירכיים ונוצר להם עור עודף. הליך זה מתבצע על ידי חתך צומת הירכיים ועד אל קפל התחת, ואחריו מוסרים כל עודפי העור והשומן מהאזור. לאחר מכן מתבצעת הרמה של אזור הירכיים ומעניקה מראה חלק ומעוצב. 

3.מתיחה תיכונית

מתיחת ירכיים תיכונה מתבצעת לאורך הירך ומתחילה מצומת הירך, בדיוק כמו מתיחה פנימית אך בשונה ממנה חתך זה יכול להגיע גם עד אל אזור המותן. גישה זו נעשית על מנת להגיע אל בצורה טובה ונכונה יותר אל הרקמות העמוקות שבאזורים אלו. לאחר שהרופא מסיים לסלק את השומן והעור העדוף באזור, יתבצע הידוק והרמה של העור מחדש. יש לציין כי הליך זה נמצא אפקטיבי מאוד בכל הקשור לעור רפוי ומדולל בחלק העליון של הירך הפנימית. 

החלמה לאחר הניתוח

עם סיום הניתוח יחבשו אזורי התפרים על ידי תחבושות אלסטיות בשביל לשמור עליהם, ואחרי לילה שלם של השגחה תשתחררו לביתכם, ואת זה יש לעשות זאת בעזרת חבר קרוב או איש משפחה. החלמה מהליך זה נעשית בצורה הדרגתית וכל מטופל מחלים בקצב משלו, אבל יחד עם זאת ישנם כללים קפדניים אשר יעזרו להליך ההחלמה להתבצע בצורה אפקטיבית. במהלך 24 השעות הראשונות שלאחר הניתוח, יש להימנע מלעשות פעילויות שגרתיות כמו הליכה בבית, הכנת אוכל וכו. יש להעזר בכל זמן זה באיש משפחה או לוויה אחר. יחד עם זאת יש להימנע משימוש בכדורי כמו אספירין או איבופרופן המשפיעים על דילול הדם ועלולים להזיק להחלמה. בסופם של היומיים הראשונים תוכלו להסיר את התחבושות ולהיכנס להתקלח, אך חשוב לזכור כי את זה יש לעשות בעדינות. בנוסף לכאבים שיתלוו ואל ההגבלה שתצטרף אל התנועה שלכם, עליכם להשתדל מאוד שלא לשבת לאחר הניתוח במהלך הימים הראשונים על מנת לא לפגוע בתפרים ולא למתוח את העור שלא לצורך. במידה ואתם חשים כאבים והרגליים יהיו נפוחות, העזרו בשקיות קרח ובניסיון להזרים את הדם עד כמה שניתן בהליכה איטית. שבוע מיום הניתוח תפגשו את הרופא המנתח לביקורת, והוא יחליט על ניקוז של התפרים והסרה שלהם. 

ניתוח מתיחת ירכיים- כל הסיבוכים ותופעות הלוואי

ניתוח למתחית ירכיים הוא ניתוח אשר נחשב אמין, למרות הקושי בשמירה על אזורי הניתוח נקיים וזמן ההחלמה שעלול לקחת לא מעט זמן הסיבוכים הנפוצים לאחר הליך זה אלו צלקות בולטות לעין או רגל שעלולה להיות נפוחה מהרגיל. יחד עם זאת הליך זה משפיע על לא מעט חלקים בעור הגוף שלנו, יחד עם זאת הוא עלול להוביל ללא מעט סיבוכים לא רצויים. חלק מאותם סיבוכים עלולים לכלול סיבוכים לבבים שונים, זיהום בדם, נוזלים הנוצרים מתחת לעור, סיבוכים ריאתיים ופקקת ורידים. אך בנוסף לכל אלו עלולים להיווצר גם עיוותים באזור איברי המין, ישבן ועוד. מקרים אלו ברוב הפעמים יגרמו עקב חוסר ניסיון של הרופא, ואף עלולים להחמיר. לכן אם אתם מתלבטים בנוגע לרופא מנתח פלסטי אמין ומקצועי, כדאי שהניסיון יהווה עבורכם פרמטר בבחירה שלכם. 

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק