מתיחת פנים

זה לא סוד שמראה הפנים שלנו משתנה עם השנים. גורמים רבים משפיעים על מרקם ומראה העור שלנו, כמו אורח חיים (עישון, חשיפה לשמש), נטייה גנטית, סטרס ועוד. אבל לבסוף מדובר בתהליך טבעי שקורה לכולנו עם הגיל, תהליך המתאפיין בירידה באיכות העור ובגמישותו, בהופעה של קמטים ובמראה עור רפוי ועייף. היום ישנן דרכים שונות ומגוונות לתקן את נזקי הגיל, ואחת מהן היא באמצעות ניתוח מתיחת פנים. הליך זה מאפשר לטפל בעור נפול, לטשטש את הקמטים ולהקנות מראה צעיר ורענן יותר, תוך שמירה על מראה טבעי. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על הניתוח.

הצעד הראשון לקראת מתיחת פנים: ייעוץ עם מומחה

על אף שמדובר בניתוח אסתטי, מתיחת פנים היא עדיין ניתוח לכל דבר ועניין, ולכן חשוב לגשת לייעוץ עם מנתח פלסטי ולנצל את הפגישה לצורך קבלת כל המידע הנדרש, הסרת חששות, תיאום ציפיות, שיתוף התלבטויות ושאילת שאלות. מומלץ להגיע מוכנים מראש עם רשימת שאלות ונקודות שהייתם רוצים לעבור עליהן עם המנתח. לבסוף מדובר בסוגיה הקשורה לגופכם, וחשוב שיהיו בידיכם כל הכלים כדי לעשות החלטה מושכלת. המנתח הפלסטי יבצע אבחון, יבחן את מצבכם הרפואי הכללי ויספק מידע על הניתוח, כולל הסיכונים הכרוכים ותוצאותיו הצפויות.

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ובמהלכו מוסרים עודפי עור ומתבצעת מתיחה של העור בעיקר מתחילת קו השיער ברקות, מסביב לאוזניים ועד לעורף, כלומר החתכים נעשים באזורים נסתרים שקשה להבחין בהם – כך שלא יישארו צלקות בולטות לעין. פעמים רבות יהיה צורך בחתך נוסף באזור הסנטר, לצורך מתיחת הצוואר. כמו כן, שומן הפנים מחולק מחדש באזור הפנים, הלסת והצוואר, לצורך קבלת מראה צעיר וזוהר. פעמים רבות תתבצע הרמה גם של השכבות העמוקות יותר של הפנים (כולל השרירים).

החלמה ותוצאות הניתוח

לאחר הניתוח יונחו תחבושות על האזור המנותח וצינורית, שתנקז נוזלים ודם במשך יום-יומיים. לרוב יש צורך באשפוז לילה, ולמחרת ניתן להשתחרר הביתה, לאחר תדרוך וקבלת הנחיות לטיפול באזור המטופל. תהליך ההחלמה יכול להימשך מספר חודשים, במהלכם תידרשו להגיע למעקב אצל הרופא המנתח. לאחר שהנפיחות בפנים תרד, תוכלו להתרשם מהתוצאות הסופיות, ובמראה צעיר וחיוני יותר.

מעוניינים בפרטים נוספים אודות הניתוח? ד״ר אנדרי אופק בעל ניסיון עשיר בכירורגיה פלסטית, לרבות ניתוחי פנים. לתיאום פגישת ייעוץ עם ד״ר אופק התקשרו למספר בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת מצד למעלה מ-300 מטופלים שונים.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק