מתיחת ירכיים

מתיחת ירכיים הוא ניתוח המספק מענה הן אסתטי והן רפואי למצבורי שומן ועודפי עור באזור הירכיים האמצעיות והמפשעה. הצטברות של שומן תת-עורי ועודפי עור בירכיים היא תופעה שכיחה שעשויה להוביל להשלכות בריאותיות, בשל פצעי זיעה, שפשפת, פטרת עורית, גרד, דלקות עור וקושי בהליכה ובמציאת לבוש מתאים. כל אלה יכולים לגרום לפגיעה בתפקוד היומיומי ולירידה באיכות החיים. במאמר זה נענה על השאלות החשובות בנוגע לניתוח מתיחת ירכיים, לרבות התאמה לניתוח, מהלכו והאם נותרת צלקת בולטת.

למי יכול להתאים ניתוח מתיחת ירכיים?

הניתוח יכול להתאים כמעט לכל אדם שהגיע למשקל יציב, אך נותרו לו עודפי עור משמעותיים בירכיים. הסיבה לכך היא שכל שינוי משמעותי במשקל יכול להוביל לשינוי בתוצאות הניתוח. לכן, על מנת להבטיח תוצאות מיטביות, מומלץ לעבור את הניתוח כאשר משקלכם יציב במשך שישה חודשים לפחות. חשוב לזכור כי ההתאמה לניתוח נבדקת במהלך פגישת הייעוץ על ידי הרופא המנתח.

כיצד מבוצעת מתיחת ירכיים?

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה ובמהלכו מתבצעת בדרך כלל שאיבת שומן מהירכיים ומתיחת העור בירכיים האמצעיות. אופן ביצוע הניתוח משתנה בהתאם למאפייני המטופל/ת, כמו גיל, כמות השומן/העור העודף ועוד. אורך הצלקת ומיקומה המדויק יכולים להשתנות על פי מיקום עודפי העור והיקפם. החתך הניתוחי יתחיל בדרך כלל באזור המפשעה וימשיך לכיוון הברך. אורך החתך יקבע על פי היקף ופיזור עודפי העור, ויגיע ברוב המקרים עד הברך הפנימית.

איך נראה תהליך ההחלמה?

בתום הניתוח תקבלו הנחיות מפורטות לגבי ההתאוששות וההחלמה. חשוב מאוד להקפיד על ההנחיות הללו, במיוחד בימים הראשונים שלאחר הניתוח. בשבועיים הראשונים שלאחר הניתוח יש להקפיד על מנוחה בבית והימנעות ממאמץ גופני. לרוב תוך 14 ימים ניתן לחזור לעבודה שאינה פיסית ונהיגה, אך יש עדיין להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך ששת השבועות הראשונים שלאחר הניתוח. בימים הראשונים ייתכנו תופעות לוואי שגרתיות וזמניות – כמו בצקת, נפיחות מקומית, אדמומיות ושטפי דם.

האם נשארת צלקת בולטת?

רבים חוששים מפני צלקת בולטת לאחר הניתוח, לכן חשוב להרגיע: באזור המנותח אמנם יישארו צלקות בשל הפעולה הכירורגית, אך לרוב הן במקומות נסתרים במפשעות ובצד הפנימי של הירך. כמעט בכל המקרים הצלקות יתבהרו וייעשו פחות בולטות עם הזמן. תוצאות הניתוח ייראו תחילה לאחר שתרד הנפיחות והתוצאות הסופיות ייראו לאחר כשנה.

לפרטים נוספים על הניתוח ותיאום פגישת ייעוץ עם ד״ר אנדרי אופק, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית – התקשרו למספר הטלפון בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת של למעלה מ-300 מטופלים שונים.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק