הגדלת חזה שאלות נפוצות

לחזה הנשי ישנה משמעות רבה עבור נשים, והמראה האסתטי שלו יכול להשפיע לא מעט על הדימוי העצמי של האישה. נשים יכולות לפנות לניתוח זה מסיבות שונות, אם זה לאחר הנקות, ירידה במשקל, או בעקבות א-סימטריה בין השדיים. המשותף לכל אישה שפונה לניתוח הוא חוסר שביעות רצון ממראה החזה – ומטרת הניתוח היא להעניק למטופלת מראה חזה משופר, כזה שיהיה פרופורציונלי לגופה ותואם לרצונותיה. במאמר זה תמצאו תשובות לכמה שאלות נפוצות על הניתוח:

כיצד יש להתכונן לניתוח הגדלת חזה?

כמו בכל הליך ניתוחי, יש לבצע מספר בדיקות לפני הניתוח:

  • בדיקות דם (כולל תפקודי קרישה).
  • בדיקת אק״ג (לנשים מעל גיל 40).
  • סונר (אולטרסאונד) שדיים.
  • בדיקת ממוגרפיה (מעל גיל 30).
  • צילום חזה (לנשים מעל גיל 60 ו/או מעשנות).
  • ייתכנו בדיקות נוספות בהתאם למצב הרפואי.

כמו כן, כחלק מההכנות לפני הניתוח מומלץ להכין את הבית לקראת תקופת ההחלמה. חשוב לסדר את כל הציוד שתצטרכו בימים הראשונים בצורה שיהיה נגישים עבורכן – כך תוכלו לנוח ולהימנע ממאמץ מיותר. נוסף על כך, אם אתן מעשנות יש להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח ולפחות חודש לאחר הניתוח – זה קריטי לתהליך ההחלמה ולהפחתת הסיכון לסיבוכים ולזיהומים. אם לא הופסק העישון בזמן, הניתוח ידחה קרוב לוודאי למועד מאוחר יותר.

האם יש הגבלת גיל?

אין הגבלת גיל לניתוח הגדלת חזה, אך כדאי לדעת כי אחת האינדיקציות לביצוע הניתוח היא לאחר שהחזה סיים להתפתח. כל מקרה נבחן לגופו, לכן ישנה חשיבות רבה לפגישת אבחון וייעוץ, במהלכה נבדק מצבה הרפואי של המטופלת ונבחנת התאמתה לניתוח. מעבר לכך, פגישת הייעוץ חשובה גם לתיאום ציפיות.

כמה זמן הניתוח נמשך?

הניתוח נמשך לרוב בין שעה לשעה וחצי. ניתן להשתחרר הביתה בדרך כלל לאחר מספר שעות מהניתוח, במהלכן המטופלת מתאוששת ונמצאת בהשגחה של הצוות הרפואי, שמוודא כי מצבה תקין.

מתי רואים תוצאות?

תוצאות ראשוניות ניתן לראות מיד לאחר הניתוח, אם כי בימים הראשונים תיתכן נפיחות, תופעת לוואי טבעית שחולפת לאחר כמה שבועות. את התוצאות הסופיות תוכלו לראות כשנה לאחר הניתוח, זאת בעיקר בשל הצלקות הניתוחיות, שמשתפרות לאיטן ככל שעובר הזמן.

האם תישאר צלקת נראית לעין?

צלקת היא כמובן חלק בלתי נמנע מכל הליך ניתוחי הגורם לחתך עורי, אך חשוב לזכור כי המנתח עושה כל שביכולתו כדי לוודא כי התוצאה תהיה אסתטית ככל הניתן. המנתח ידאג למקם את הצלקת במיקום נסתר ככל האפשר (בדרך כלל בקפל התת שדי או סביב העטרה). בנוסף למיומנות המנתח, כדאי לדעת כי נראות הצלקת תלויה בלא מעט גורמים נוספים, ביניהם מאפייני המטופלת (גיל, סוג עור ונטייה גנטית לריפוי תקין או לא תקין של צלקות), והימנעות מעישון במשך תקופת ההחלמה. זכרו כי אתן יכולות להשפיע על נראות הצלקת בכך שתקפידו על ההנחיות לאחר הניתוח, ובראשן הפסקת עישון, ולאחר מכן הקפדה על היגיינה באזור המנותח עד לסגירה מלאה של קו התפרים, והימנעות מחשיפת הצלקות לשמש במשך שנה לפחות לאחר הניתוח. במרבית המקרים הצלקת לא תהווה מטרד אסתטי בחלוף כשנה מהניתוח.

האם אפשר להניק אחרי ניתוח הגדלת חזה?

במרבית המקרים ניתן להניק לאחר הניתוח, שכן הניתוח מתבצע במישור שמתחת לרקמת השד, שם נמצאות צינוריות החלב.

כל כמה זמן צריך להחליף את השתלים?

החברות המייצרות את השתלים ממליצות על החלפת השתלים כל 10 עד 15 שנים, וזאת על מנת למזער את הסיכון של דליפת הסיליקון מהשתלים.

האם קיים ניתוח להגדלת חזה אשר אינו מצריך ניתוחים חוזרים כל 10-15 שנים?

ניתן להגדיל את החזה עם שומן עצמי אשר נשאב ממקומות אחרים בגוף.

מעוניינת במידע נוסף על הגדלת חזה?

לפרטים נוספים ותיאום פגישת ייעוץ עם ד״ר אנדרי אופק, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית – התקשרו למספר הטלפון בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת של למעלה מ-300 מטופלים שונים.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק