מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית?

מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר המצוי באופן טבעי ברקמות הגוף שלנו, המייצר סיבי קולגן ואלסטין – שני חלבונים החשובים לשמירה על נפח, גמישות ולחות העור. חומצה היאלורונית גם מהווה חומר מילוי פופולרי במיוחד, המסייע במילוי קמטים, עיבוי שפתיים ומילוי אזורים בפנים שאיבדו נפח בעקבות הגיל, כמו הלחיים. הזרקות חומצה היאלורונית נחשבות לטיפולים אסתטיים פשוטים יחסית, שאינם מצריכים תהליך החלמה ממושך כמו ניתוח פלסטי. לצד זאת, ישנן הנחיות מסוימות שחשוב לעקוב אחריהן לאחר טיפול בחומצה היאלורונית, כדי לוודא שהאזור מחלים על הצד הטוב ביותר ותוצאות הטיפול יהיו בהתאם. אז מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית? במאמר זה נפרט על ההנחיות העיקריות לאחר הטיפול, שניתנות בסיומו על ידי הרופא המטפל.

מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית?

  • חשיפה לטמפרטורה גבוהה – אין להשתזף (עדיף להימנע משמש ישירה, בעיקר בשעות השיא, ולמרוח קרם הגנה עם SPF של 30 ומעלה), ויש להימנע מסאונה/ג׳קוזי כשבועיים לאחר הטיפול.
  • פעילות גופנית – הימנעו ביום-יומיים הראשונים מביצוע פעילות גופנית מאומצת, המזרימה את הדם ועשויה לגרום לנפיחות באזור המטופל ולעכב את תהליך ההחלמה.
  • איפור – אין להתאפר כלל עד 24 שעות לאחר הטיפול.
  • עישון ואלכוהול – לא מומלץ לצרוך אלכוהול ואין לעשן עד יממה לאחר הטיפול, מכיוון שאלכוהול וניקוטין עשויים לעכב את תהליך הריפוי ולהגדיל את הסיכוי לזיהומים. כמו כן, כדאי להימנע לחלוטין מעישון לצורך שימור התוצאות, משום שעישון פוגע בעור, מייבש אותו ותורם להופעת קמטים וכתמי גיל.

עשויות להיות הנחיות פרטניות נוספות שרלוונטיות למטופלים/טיפולים מסוימים, לכן חשוב לוודא שאתם מקבלים מהרופא המטפל את כל המידע לגבי מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית בתום הטיפול.

ד״ר אנדרי אופק הוא מומחה בכירורגיה אסתטית ופלסטית, המבצע מגוון רחב של טיפולים, מהזרקות חומצה היאלורונית, דרך בוטוקס ועד לניתוחים פלסטיים שונים. לתיאום פגישת ייעוץ התקשרו למספר בראש העמוד או לחצו כאן לקריאת חוות דעת מצד למעלה מ-300 מטופלים שונים של ד״ר אופק.

על מה דיברנו עד כה?

שתפו את המאמר:
Facebook
WhatsApp
Email

מוזמנים לשלוח הודעה

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אנדרי אופק, כירורגיה פלסטית ואסתטי

ד"ר אופק סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בכירורגיה פלסטית ביצע במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. במסגרת ההתמחות צבר ד"ר אופק ניסיון רב בניתוחים משחזרים ואסתטיים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כל הזכויות שמורות לד"ר אנדרי אופק